انواع دستگاه تصفیه هوا

انواع دستگاه تصفیه هوا

برای از بین بردن آلودگی هوای داخل خانه یکی از تجهیزات پر کاربرد مورد استفاده در شهرهای آلوده، دستگاه تصفیه هوا است. این دستگاه ها مدل های مختلفی دارند و در انواع گوناگون با سیستم های متفاوت عرضه می شوند.

فضایی که هر دستگاه تصفیه هوا تحت پوشش قرار می دهد:

حجم های مختلفی از هوا  با توجه به قدرت فن دستگاه ها و ابعاد فیلترهای تعبیه شده درون آن ها تصفیه می شود. دستگاه های کوچکتر برای مساحت های کوچکتر مناسب اند زیرا حجم هوای کمتری را پالایش می کنند.

پس لازم لست پیش از خرید دستگاه تصفیه هوا در مورد فضایی که تحت پوشش قرار می دهد تحقیق کنید. همینطور میزان نرخ تحویل هوای پاک (CADR) دستگاه نیز بسیار اهمیت دارد.

امکانات دستگاه تصفیه هوا

در مدل های مختلف دستگاه تصفیه هوا غیر از تجهیزات تصفیه کردن هوا، امکانات جانبی دیگری نیز ارائه می شود. برای مثال در برخی از دستگاه ها مجهز سنسور تشخیص آلودگی هوا تعبیه هستند که با شناسایی میزان آلودگی هوای محیط ، سرعت دور فن را تنظیم می کند. نشانگر زمان تعویض فیلترها، پنل لمسی، کنترل از راه دور واینگونه امکانات در دستگاه های مختلف دیده می شود.

 

یک قابلیت دیگر که بعضی از دستگاه های تصفیه کننده هوا دارای آن هستند، تعویض فیلترها به صورت دستی توسط کاربر است. یعنی هنگامی که فیلترها خراب یا منقضی شدند، شخص می تواند راحتی آن ها را تعویض کند و نیازی به حضور شخص متخصص برای تعویض آن ها نیست.

 

تفاوت تصفیه کننده های هوا براساس کاربردشان

دستگاه های تصفیه هوا برای کاربردهای مختلف تولید می شوند. برخی از آنها برای استفاده در خانه هستند و با قیمت، ابعاد و امکانات مناسب برای محیط خانه تولید می شوند. تصفیه کننده هوای خودرو و تصفیه هوای صنعتی از دیگر انواع این دستگاه ها هستند.

 

انواع دستگاه تصفیه هوا

 

اواع دستگاه تصفیه هوا

 

دستگاه های تصفیه هوا، دارای انواع گوناگونی هستند که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

دستگاه تصفیه هوای رومیزی:

دستگاه های تصفیه هوای رومیزی دارای وزن سبک است و در ابعاد کوچک و متوسط تولید می شود. به همین دلیل برای استفاده در محیط هایی با متراژ کم مثل اتاق خواب ها به کار می روند.به طور معمول در این دستگاه ها 3 مرحله فیلتراسون به کار می رود.

دستگاه تصفیه هوای ایستاده:

سایز دستگاه های تصفیه هوای از سایز نوع رومیزی بزرگتر است. در این دستگاه ها امکان دارد از تعداد مراحل بیشتری فیلتراسیون استفاده شده باشد.

دستگاه تصفیه هوای همراه:

شما قابلیت حمل دستگاه های تصفیه هوای همراه بر روی گردن را دارید زیرا وزن آن ها بسیار سبک است. این دستگاه ها با فرآیند جذب یون ها هوا را تصفیه می کنند. این دستگاه مناسب افرادی می باشد که در هوای آلوده مجبورهستند بیرون بروند.

دستگاه تصفیه هوای اتومبیل:

این دستگاه تصفیه هوا برای استفاده در اتومبیل طراحی و تولید شده است. با وصل کردن آن به فندک ماشین می توانید از آن استفاده کنید. در مواردی امکان استفاده از باطری قلمی هم در آن قرار داده شده است. دستگاه تصفیه هوای اتومبیل، نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب و یا حرارت قرار داده شود.

جهت ارتباط با تیم پشتیبانی آویسا بر روی آیکون واتساپ در پایین صفحه کلیک کنید.

تصفیه آب 7 مرحله

تصفیه آب 7 مرحله

دستگاه تصفیه آب مناسب برای آپارتمان ها

دستگاه تصفیه آب مناسب برای آپارتمان ها

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *