آب قلیایی یا آب یونیزه شده چیست و مصرف آن چه تاثیری بر بدن خواهد داشت؟

همانطور که میدانید مواد از نظر PH به سه دسته ی قلیایی ،اسید و خنثی تقسیم می شوند. آب نیز از این قائده مستثنی نبوده و در پی به همراه داشتن برخی مواد دچار تغییرات PH می شود. آب قلیایی به آبی گفته میشود که PH بالای 7 داشته باشد . افزایش این عدد تا 14 نشان دهنده ی افزایش شدت حالت قلیایی آب می باشد اما منظور از آب قلیایی آبی است که کمی از آب معمولی PH بالاتری دارد . PH آن در حدود 8 یا 9 می باشد.

آب یونیزه در حقیقت آبی با خاصیت قلیایی می باشد که به دنبال جداسازی یون هیدروژن از آب باعث افزایش PH آب می شود. این فرآیند توسط دستگاه الکترولیز انجام می پذیرد.

چرا آب قلیایی مصرف کنیم؟

بسیاری از تحقیقات نشانگر این موضوع بوده اند که با وجود تلاش همیشگی بدن در باقی ماندن در حالت تعادل، عواملی سبب شکست این تعادل و افزایش حالت اسیدی بدن می شوند.
در حالت عادی با مصرف مواد غذایی مختلف و در اثر جا به جایی یون ها بدن در حفظ این تعادل موفق می شود .در شرایطی بر اثر برخی عوامل مانند استرس، مصرف غذاهای اسیدی و بطور کلی هر عاملی که باعث ایجاد رادیکال آزاد در بدن شود ،بدن نمی تواند این تعادل را برقرار نموده و PH به سمت اسیدی می رود. در این زمان است که عوارض جانبی برای دیگر اجزا بدن ایجاد می شود.

به عنوان مثال بدن برای حفظ این تعادل تلاش میکند با ترکیب کردن عناصر به بازگشت به شرایط خنثی کمک نماید . برای این منظور از کلسیم استفاده میکند. همین امر در گذر زمان می تواند منجر به پوکی استخوان شود . بنابراین می توان با استفاده متعادل از مواد خوراکی اسیدی و قلیایی به حفظ این تعادل کمک نمود.
ریسک ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند :سرطان ، ام اس ، دیابت، خشکی پوست ،ایجاد سنگ و نارسایی کلیه ،آسیب به سیستم قلبی عروقی و … در اثر افزایش و پایداری حالت اسیدی در بدن افزایش می یابد . لذا آب قلیایی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی همواره به عنوان آب شفا بخش یاد می شود که در طبیعت و در چشمه های محدودی یافت می شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی آب قلیایی همچنین سبب می شود که با افزایش توانایی نفوذ به بافت های بدن راحت تر جذب شده و بر سیستم قلبی عروقی اثر نماید.

از جمله دیگر اثرات آب قلیایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

خاصیت جوان کنندگی پوست و ضد پیری

– کمک به کاهش وزن

– جلوگیری از سرطان های پوستی ،سینه ،پروستات و مری

– از بین رفتن عوارض جانبی شیمی و پرتو درمانی

– بهبود عملکرد گوارشی

سلامتی دهان و دندان

امروزه با افزایش جمعیت همه نمی توانند به طور طبیعی به آب چشمه‌ها دسترسی داشته باشند و از خاصیت های آب بهره ببرند. تصفیه آب به روش قلیایی یا به عبارتی تعبیه فیلتر قلیایی در هر دستگاه تصفیه آب می تواند تا حدود زیادی این ویژگی ها را به آب اضافه کند.

راه های مختلفی برای تبدیل آب معمولی به آب قلیایی وجود دارد. هر شخص می تواند از این روش به راحتی استفاده نماید اما به دلیل دقت پایین در انجام آن ، توصیه می شود از انجام آن صرف نظر شود.
یکی از این روش ها استفاده از قطره ی PH است که با اضافه نمودن یون های منفی OH باعث بالا رفتن پی هاش آب می شوند . البته لازم به ذکر است که استفاده از این محلول ممکن است باعث ایجاد تغییر در طعم آب شود.
از دیگر راهکار های طبیعی میتوان به افزودن لیمو ترش و یا مقدار بسیار ناچیزی جوش شیرین به آب می باشد. برخی متخصصان علم سرطان شناسی تاثیر مصرف آب قلیایی را تا انجا میدانند که معتقدند همواره با آب آشامیدنیتان مقداری برش یا آب لیمو همراه باشد.

با درنظرگرفتن نیاز دائمی به مصرف آب قلیایی می توان گفت استفاده از فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه ی آب به دلیل دقت در تعیین PH آب بهترین روش ممکن در دستیابی به آب قلیایی در استفاده ی خانگی می باشد .
نکته ی قابل توجه در خرید و تعبیه ی فیلتر قلیایی ،اطمینان از مرغوبیت و کیفیت آن می باشد.

* تیم حرفه ای آویسا به شما در یک خرید مطلوب و با کیفیت یاری می نماید.