آلودگی هوای درون خانه

آلودگی هوا ی درون خانه
بر اساس تحقیقات به عمل آمده آلودگی فضای دردرون ساختمان ،بسیار آلوده تر از هوای بیرون است. این تحقیقات نشان داده است که هوای درون خانه 2 تا 5 برابر آلوده تر از هوای بیرون می باشد. وقتی در محیط آلوده کار یا استراحت می کنیم ،قدرت فعالیت کافی ،شادابی و انرژی کافی را نداریم ؛ و ممکن است کارایی سیستم دفاعی بدن تحلیل برود. جدای از اینکه که آیا در شهرهای بزرگ زندگی می کنیم و یا شهرهای کوچک ،آلودگی هوا همواره وجود خواهد داشت و حتی میزان بسیار کم آن هم خطرناک می باشد.

باید این مسئله را در نظر گرفت که گاهی آلودگی شهرهای کوچک و خوش آب و هوا هم خطر ساز خواهد شد ؛زیرا دارای مقادیر بسیار زیادی از ذرات پراکنده،گاهی غبار و همینطور گرده های گلها و گیاهان می باشد.البته آنچه که مسلم است آلودگی در شهرهای بزرگ و صنعتی به ویژه تهران ،اصفهان،اراک،اهواز ،مشهد و…به مراتب بیشتر از سایر شهرهاست.

در خانه ،در محل کار، حتی در اتومبیل آلاینده ها به طور جدی برای سلامتی افراد خطر ساز هستند.به طور معمول آلودگی هوای داخل خانه بسیار زیاد می باشد.و با توجه به اینکه همه ی ما زمانهای زیادی را در خانه می گذرانیم ؛بهترین راه برای مبارزه با خطرات ناشی از آلودگی ، پاکسازی هوای درون خانه وبالا بردن کیفیت هوای درون خانه می باشد.

 

برخی از موادی که هوای داخل خانه را آلوده می کنند به شرح زیر می باشد:

مواد شیمیایی

بعضی از محصولاتی که در خانه ها استفاده می شود مانند:تمیز کننده ها،حشره کش ها ،مواد بهداشتی وآرایشی ،رنگ ها و حلال ها هوای درون خانه را آلوده کرده و ایجادحساسیت می کنند.
خوشبو کننده های هوا
خوشبو کننده های هوا باعث آلودگی هوای محیط شده ودر افراد دارای علائم حساسیت و آسم بسیار خطرساز می باشند.

رنگ آمیزی منزل

بوی رنگ های شیمیایی باعث انتشار گازهای خطرناک شده و به شدت برای سلامتی مضر می باشد. حتی قوطی های رنگ را نباید در خانه نگهداری نمود،زیرا گازهای مضر ،از ظروف در بسته نشت می یابند و در فضا پخش شده و هوا را آلوده می کنند.

فرش و موکت

اگر فرش و موکت نو باشد بهتر است برای مدتی در فضای باز پهن و نگهداری شود تا از میزان ترکیبات آن ها کم شود و موجب آلودگی نشود.

شوینده ها

مواد شیمیایی که در تمیز کننده های خانگی وجود دارد می تواند سمی و بسیار مضر باشد.

 

استعمال دخانیات

دود سیگار و قلیان حاوی مونوکسید کربن،فرمالئید ،گازها و ذرات ریز است که بسیاری از آنها سرطان زا هستند.

 

ظروف نچسب

پخت و پز با ظروف نچسب ،بخار و دود های سمی را آزاد نماید. استفاده از ظروف مسی ،چدنی ،استیل جایگزین بهتری برای ظرف های نچسب است.

 

کامپیوترها،تلویزیون ها،دستگاههای صوتی و تصویری و روشنایی

استفاده از این دستگاهها موجب می شود گرمای زیادی ایجاد شود.و باعث آزاد شدن ترکیبات شیمیایی از سطوح پلاستیکی این وسایل می گردد.

 

گرد و غبار

یکی از مهم ترین آلاینده های فضای درون خانه گرد و غبار است.این گرد و غبارها گاهی از فضای خارج از خانه وارد می شود و یا می تواند منشا آن درون خانه وجود داشته باشد.

 

تصفیه کننده هوا

استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای خوب ،می تواند هوای ناسالم درون خانه را پاکسازی و تمیز نماید. دستگاه تصفیه هوا بسیار کاربردی و ضروری است و می تواند کیفیت هوای داخل منازل را بهبود ببخشد.

 

استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان خانگی علاوه بر زیبایی و طراوتی که به محیط خانه می بخشند خاصیت تصفیه کنندگی هم خواهند داشت. البته تعداد و تراکم آنها نکته ی قابل توجه ای می باشد.

مشاوره و خرید بهترین و مناسب ترین دستگاه تصفیه هوا در آویسا کالا