شاسی، براکت یا پایه دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب از اجزای مختلفی مانند مخزن، شیر برداشت، انواع فیلترها، هوزینگ ها، شلنگ و… ساخته می شود. شاسی ،براکت یا پایه از دیگر اجزای دستگاه تصفیه آب می باشد. شاستی یا براکت یکی از اجزای مهم در دستگاه تصفیه آب که وظیفه نگهداری همه اجزا به جز مخزن و شیر و برداشت را دارد. انتخاب پایه ها برای دستگاه تصفیه آب بستگی به سیستم تصفیه آب و تعداد فیلترهای مورد نیاز دارد. به عنوان مثال برخی پایه ها نگهدارنده برای نصب گیج فشار دارند و برخی خیر.

برکت های دستگاه تصفیه آب به دو صورت قابل جابجایی و ثابت موجود می باشند. استفاده از براکت قابل جابجایی به شما کمک می کند تا در زمان تعویض فیلترها و یا انجام هر پروسه ای مانند عیب یابی ،آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

شاسی یا براکت دستگاه تصفیه آب

انواع شاسی یا براکت دستگاه تصفیه آب از نظر جنس بدنه

شاسی دستگاه تصفیه آب با جنس آهن
شاسی دستگاه تصفیه آب با جنس آلومینیوم
شاسی دستگاه تصفیه آب با جنس پلاستیک یا فایبر گلاس

مقایسه براکت فلزی و پلاستیک

شاسی فلزی معمولاً از ورقه آهن رنگ شده و پوشیده شده با ضد زنگ تهیه می شود .شاسی فلزی بسیار مقاوم می باشد.اما این شاسی در صورت قرارگیری در مناطق مرطوب دچار زنگ زدگی شده و ظاهر زشتی ایجاد می کند. علاوه بر ظاهر زشت، زنگ زدن شاسی باعث آلودگی دستگاه تصفیه آب نیز می شود.

شاسی پلاستیکی معمولاً است مواد نفتی و پشم شیشه به دست می آید. این شاستی برای استفاده در نواحی با رطوبت بالا که نمی‌توان از شاسی فلزی استفاده نمود توصیه می شود. البته لازم به ذکراست که استفاده از شاسی پلاستیکی به دلیل عمر طولانی تر، وزن کمتر و نبود احتمال زنگ زدن قطعاً گزینه بهتری از شاسی فلزی می باشد.

زمان تعویض براکت دستگاه تصفیه آب

در استفاده از هر محصول لازم است به عمر مفید آن توجه داشته باشیم و با توجه کردن به شرایط استفاده بر عمر مفید آن بیافزاییم. اما به طور معمول پس از ۵ تا ۶ سال استفاده معمولاً پایه ها دچار پوسته شدن خواهند شد و لازم است براکت تعویض شود.

شاسی های فایبرگلاس مگر در صورت ایجاد شکستگی در جابجایی نیازی به تعویض ندارند. اما شاسی های فلزی در صورت کنده شدن رنگ پوشش ضد زنگ دچار فرسودگی و زنگ زدگی شده و باید تعویض شود.

* یکی از دلایل دیگر برای استفاده از شاسی فایبرگلاس این است که در صورت استفاده از شاسی فلزی پس از مدتی مجبور می شوید آن را تعویض نمایید. بنابراین چه بهتر که در ابتدا با انتخاب بهتری انجام دهید و شاسی فایبرگلاس را انتخاب نمایید.

تعویض شاسی دستگاه تصفیه آب

– به منظور تعویض شاسی لازم است تمامی قطعات با احتیاط باز شده و دوباره روی شاسی جدید سوار شود.

– در صورتی که تمایل دارید تعویض شستی دستگاه تصفیه آب را خود انجام دهید لازم است از مراحل باز کردن آن فیلم بگیرید.

– به منظوره کاهش احتمال اشتباه و گیج نشدن در زمان نصب دستگاه،ورودی و خروجی ها و شلنگ های متصل به آن ها را علامت گذاری نمایید.

توصیه ما این است که انجام تعویض شاستی دستگاه تصفیه آب را به یک متخصص بسپارید.
ما در آویسا شما را برای خرید و تعویض شاسی دستگاه تصفیه آب راهنمایی میکنیم.