تعویض فیلتر مینرال

دستگاه های تصفیه آب خانگی به طور معمول از پنج فیلتر :الیافی ،کربن گرانول ،کربن خطی ، ممبران و پست کربن تشکیل شده اند. با گذشتن آب از این فیلتر ها املاح ، آلودگی ها ، عوامل مضر و …حذف شده و آب خالص سازی می شود. با داشتن پنج مرحله نیاز خالص سازی برطرف می شود. اما به منظور بالا بردن کیفیت آب می توان با استفاده از فیلتر های دیگر استفاده نمود. فیلتر هایی مانند :قلیایی ، مینرال ، یو وی و… فیلتر هایی هستند که علاوه بر فیلتر های اصلی و با اهداف مشخصی بر دستگاه نصب می شوند. هرکدام از این فیلتر ها عمر مفید مشخصی داشته و لازم است پس از مدتی نسبت به تعویض آنها اقدام نماییم. در این مقاله می خواهیم در مورد نصب و تعویض فیلتر مینرال صحبت کنیم.

فیلتز مینرال

 

زمان تعویض فیلتر مینرال

مرغوبیت و کیفیت فیلتر مینرال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این موضوع در حدی اهمیت دارد که استفاده نکردن از این فیلتر بهتر از استفاده از نوع بی کیفیت و نامرغوب آن می باشد. فیلتر مینرال عمر مفیدی در حدود یک تا یک و نیم سال دارد و پس از گذشت این زمان باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

 

قطعات مورد نیاز برای تعویض فیلتر مینرال

– فیلتر مینرال مرغوب و با کیفیت

– دستگاه سنجش سختی آب

– 10 تا 15 سانتی متر شلنگ برای اتصال

– نوار تفلون

– موارد شوینده

 

نکات قابل توجه در فیلتر مینرال

برای تعویض فیلتر مینرال توجه نمایید که جهت فلش نمایش داده شده بر روی فیلتر مهم می باشد. در زمان خارج سازی فیلتر به جهت قرارگیری آن توجه نمایید تا فیلتر جدید را در جهت مناسب قرار دهید. همچنین به دلیل خلوص بالای آب و حذف کلر رعایت نکات بهداشتی در زمان نصب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در غیر این صورت آلودگی هایی درون فیلتر بوجود خواهد آمد.

 

مراحل تعویض فیلتر مینرال

– در ابتدا شیر میکس را ببندید و سختی آب تولید شده توسط دستگاه را بسنجید.

– جریان آب و برق ورودی را قطع نمایید.

– شیر مخزن را به طور کامل ببندید.

– شیر برداشت را به منظور کاهش فشار داخلی دستگاه باز بگذارید.

– ظرفی در زیر دستگاه قرار دهید.

– اتصالات فیلتری که بعد از فیلتر پست کربن قرارگرفته است را باز نموده و فیلتر را جدا کنید.( اتصال فیتینگی را به سمت داخل کشیده و شلنگ را به بیرون بکشید. اتصال مهره ای را با چرخاندن مهره باز نمایید.)

– نوار تفلون قبلی را باز نموده و نوار جدید ببندید.( نوار تفلون در ضخامت زیاد سبب ایجاد ترک خواهد شد.)

– روکش های فیلتر جدید را بازنموده و با در نظر گرفتن جهت درست ، شلنگ ها را به ورودی و خروجی آن متصل نمایید.

– جریان آب و برق دستگاه را وصل نمایید. (شیر مخزن را بسته نگه دارید.)

– به منظور شسته شدن ناخالصی ها شیر برداشت را باز نمایید و اجازه دهید تا شفاف شدن کامل آب باز بماند.

اتصالات فیلتر را از نظر نشتی چک نمایید.سختی آب خروجی را بسنجید . میزان آن باید از سختی سنجیده شده ی قبلی اندکی بالاتر باشد.( 30 تا 50)

*** آویسا کلا ، ارائه دهنده ی ملزومات و دستگاه تصفیه آب کرج ***