خرابی هوزینگ و نحوه تعویض آن

هوزینگ یا محفظه فیلتر ،محفظه ی استوانه ای شکلی می باشد که فیلتر ها را درون خود جای می دهد. هوزینگ ها دارای درپوش و شیر های ورودی و خروجی هستند. آب در مراحل تصفیه شدن با ورود به هوزینگ و گذشتن از از فیلتر خالص شده و از طریق شیر خروجی خارج می شود.
هوزینگ ها به دلایل مختلفی مانند ضربه و کاربردی نامناسب هنگام باز و بسته کردن آن ها دچار آسیب می شوند. در صورت ایجاد شکستگی بدنه ی محفظه و یا از بین رفتن رزوه ها باید هوزینگ را تعویض نمایید. حتی در زمانی که بر روی محفظه ترک مشاهده می شود لازم است هوزینگ را تعویض نمایید. چرا که ممکن است در اثر فشار آب هوزینگ دچار ترکیدگی شده و آب در منزل شما جاری شود. بدیهی است که آسیب به هوزینگ در زمان خالی بودن خانه خطرناک تر نیز می باشد.

 

بازکردن هوزینگ و تعویض آن

هوزینگ ها و یا محفظه ی فیلتر ها را به دلایل مختلفی باز میکنیم. معمولا به دلایلی مانند : تمیز کردن ویا تعویض هوزینگ ، تعویض فیلتر ها ، بررسی و مشاهده ی فیلتر ها و یا باز کردن کامل دستگاه پیش از رفتن به مسافرت هوزینگ ها باز می شوند. این کار ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد اما به دلایلی لازم است در باز کردن هوزینگ ها محتاط باشید. هوزینگ ها در طولانی مدت به دلیل رسوب املاح سفت خواهند شد و در باز شدن نیازمند اعمال فشار هستند. اما به خاطر ساختار تو خالی آنها این اعمال فشار ممکن است به قیمت شکستن هوزینگ تمام شود.

یکی از راه های امن در باز کردن و تعویض هوزینگ استفاده از آچار هوزینگ می باشد. استفاده از آچار هوزینگ کمک میکند که فشار وارد شده توسط دست شما بطور یکنواخت به هوزینگ وارد شده و مانع از ایجاد ترک خوردگی و شکستن هوزینگ شود. به دلیل آمار بالای شکستگی هوزینگ در زمان باز کردن، توصیه می شود حتما از آچار هوزینگ برای باز کردن آن استفاده نمایید.

اجزا تشکیل دهنده ی آچار هوزینگ و نحوه استفاده از آن

– دسته
– حلقه ی اعمال فشار
– گیره های داخل حلقه

با استفاده از آچار هوزینگ فشار دست بصورت پیوسته از این سه بخش گذشته و بصورت یکنواخت از طریق گیره ها به برآمدگی های درپوش هوزینگ وارد می شود.

آچار هوزینگ

باز کردن هوزینگ

در صورتی که قصد دارید خودتان تعویض کنید برای باز کردن درپوش هوزینگ با آچار مراحل زیر را انجام دهید:

– در ابتدا شیر مخزن و شیر ورودی دستگاه بسته و برق دستگاه را قطع کنید.

– آب باقی مانده در دستگاه را از طریق شیر برداشت تخلیه نمایید.

آچار هوزینگ استاندارد و مناسب دستگاه خود را از پایین هوزینگ وارد کرده تا انتها بالا ببرید. به گونه ‌ای که گیره های داخل آچار در کنار زوائد روی هوزینگ قرار بگیرد.

باز کردن هوزینگ یا محفظه فیلتر

 

– این مرحله خودتان و یا شخص دیگری باید شاسی دستگاه تصفیه آب را گرفته و اجازه ندهید تکان بخورد.

آچار هوزینگ را کاملا عمود قرار دهید و در جهت عقربه ساعت بچرخانید تا در محفظه و درپوش جدا بشوند.

– در صورت ایجاد شدن رسوب ممکن است هوزینگ به سختی باز شود. در این شرایط می توانید با وارد کردن ضربه های آرام و مداوم به آچار ،هوزینگ را باز نمایید.

– پس از باز کردن هوزینگ در صورت سالم بودن می توانید آن را با شوینده های معمول تمیز نمایید. (در این مرجله به سلامت اورینگ داخل هوزینگ هم توجه نمایید.)

اورینگ هوزینگ

در صورت نیاز به هرگونه خدمات و یا وسایل تخصصی با تیم تخصصی آویسا در ارتباط باشید.