دستگاه تصفیه هوا و آلرژی فصلی

آلرژی فصلی اغلب در فصل های بهار و تابستان زمانی که گلها و گیاهان گرده افشانی می کنند،در بعضی از افراد بروز می کند . آلرژی فصلی زندگی را مختل کرده و خواب و تفریح را تحت تاثیر قرار می دهد.
آلرژی فصلی می تواند باعث خارش پوست،آبریزش بینی ،عطسه و گاهی خارش گلو ،آبریزش و قرمز شدن چشم ها گردد.

دستگاه تصفیه هوا و آلرژی فصلی

در مناطق مختلف ،فصل های متفاوت ،گرده های گوناگونی دارند. افراد غالبا به یک یا چند گرده واکنش بروز می دهند. بنابراین فصل آلرژی از ابتدای بهار شروع شده و گاهی تا اواخر پائیز ادامه می یابد.
در کودکان علائم آلرژی و گرفتگی بینی می تواند انواع عفونت ها مانند عفونت بینی و یا گوش را به وجود بیاورد.
همچنین وجود التهاب و آبریزش زیاد ممکن است باعث سردرد و یا عفونت های سینوسی شود. گاهی چشم ها دچار آبریزش شدید شده و سفیدی چشم قرمز می شود. افرادی که بیماری آسم دارند با بروز علائم آلرژی حساس تر از دیگران هستند و به شدت دچار مشکل خواهند شد.

***

حساسیت یا آلرژی زمانی به وجود می آید که سیستم ایمنی فرد ،نسبت به ماده ی حساسیت زا واکنش بیش از حد بروز می دهد. وقتی فردی حساسیت داشته باشد ،بدن او آنتی بادی هایی تولید خواهد کرد که وارد سلول می شوند و هیستامین و سایر مواد شیمیایی را آزاد خواهند کرد.

حساسیت یا آلرژی به دو گروه تقسیم می شوند: گروه اول حساسیت فصلی است که غالبا علائمش در بهار ،تابستان و گاهی بهار ایجاد می شود؛ عامل حساسیت فصلی معمولا گرده گیاهان یا هاگ کپک ها می باشد. گروه دوم حساسیت همیشگی است که علائم آن در تمام طول سال در افراد بروز می کند؛ عامل این حساسیت ها اغلب آلودگی هوا، وجود ریز گردها،مو و پر حیوانات خانگی می باشد.

تغییرات آب و هوا نیز بر روی مقدار گرده ای که گیاهان آزاد می کنند و یا آلاینده های هوا و گرد و غبار و ریز گردها تاثیر به سزایی دارد. روز هایی که باد می وزد انتشار گرده ها و ریز گردها بیشتر خواهد شد. در حالیکه در روزهای بارانی هوا معتدل تر خواهد شد.

***

بی توجهی به علائم آلرژی فصلی باعث تشدید این علائم خواهد شد و فعالیت ها وزندگی روزمره را مختل خواهد کرد.دانشمندان طی تحقیقات گسترده دریافته اند که علائم آلرژی فصلی نسبت به 30 سال گذشته بیشتر شده است.بسیاری از علائم حساسیت به نشانه های سرما خوردگی و عفونت های سینوسی شباهت زیادی دارند ولی معمولا سرماخوردگی و عفونت ها بسیار سریع تر از آلرژی از بین می روند ،اما آلرژی تا مدت ها از بین نخواهد رفت.

بعضی گمان می کنند فضای درون خانه تمیز تر از فضای بیرون است و زمانیکه پنجره ها را ببندند از خطرات ناشی از ریز گردها و گرده های گیاهان و آلاینده ها در امان هستند؛ اما در بیشتر مواقع هوای داخل خانه به مراتب حساسیت زا تر از فضای بیرون است. دستگاه تصفیه هوا وسیله ای بسیار کاربردی برای در امان ماندن از خطرات ناشی از حساسیت فصلی و یا حساسیت همیشگی است.

دستگاه تصفیه هوا قابل حمل می باشد و می توان در فضای سربسته مثل خانه یا محل کار از آن استفاده نمود. استفاده از دستگاه تصفیه هوا با فیلتر تصفیه کننده ،تاثیر بسیار مثبتی در درمان و کاهش علائم آلرژی فصلی دارد. زیرا این دستگاه ها می توانند ذرات بسیار ریزی که در هوای اتاق وجود دارد و باعث ایجاد آلرژی می شود را از بین ببرد.

مشاوره و خرید بهترین و مناسب ترین دستگاه تصفیه هوا در آویسا کالا