دلیل اختلاف قیمت دستگاه های تصفیه آب

همه ما در زمان اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب با مسئله ی اختلاف قیمت دستگاه ها بر میخوریم . در این زمان سوالاتی برای ما پیش می آید. سوالاتی مانند:

– دلیل اختلاف قیمت دستگاه تصفیه آب چیست؟

– آیا دستگاه تصفیه آب گران تر از کارایی بیشتری برخوردار است؟

– گرانتر بودن برخی دستگاه های تصفیه آب به چه عواملی مربوط می باشد؟

برای پاسخ به این سوالات لازم است در ابتدا مکانیسم دستگاههای تصفیه آب آشنا شویم.

دلیل اختلاف قیمت دستگاه های تصفیه آب

مکانیسم دستگاه تصفیه آب

یکی از نکات مهم و تاثیر گذار در قیمت دستگاه تصفیه آب مکانیسم اثر آن می باشد. دستگاه های تصفیه آب معمولاً در دو نوع فیلتراسیون و یا اسمز معکوس عرضه می شوند. کیفیت آب خروجی از دستگاه‌هایی که نحوه تصفیه آب در آنها به روش فیلتراسیون است بسیار پایین تر از روش اسمز معکوس می باشد. دلیل این موضوع پیچیدگی و حساسیت در سیستم اسمز معکوس بوده که در آن ۹۹% مواد اضافه ی آب حذف میشوند.

دستگاه های تصفیه آب بر پایه روش اسمز معکوس از قیمت بالاتری نسبت به های نوع فیلتراسیون می باشد. دلیل این اختلاف قیمت به لحاظ قطعات متنوع و با کیفیت به کار رفته شده در سیستم اسمز معکوس است. دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارای قطعات پرهزینه ای مانند پمپ، مخزن و … می باشد.

 

کیفیت قطعات و قیمت دستگاه تصفیه آب

همانطور که میدانید و کاملاً مشخص است یکی از دلایل اختلاف قیمت دستگاه هایی که حتی روش آنها یکسان است، تفاوت کیفیت فیلترها و اجزای تشکیل دهنده دستگاه می باشد. کیفیت فیلترهای استفاده شده از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که در صورت گیاهی نبودن منشاء تولید آنها و مرغوبیت پایین، علاوه بر عدم فیلتراسون مناسب احتمالاً مواد مضری به درون آب وارد می نمایند. استفاده از فیلترهای نامرغوب تهدید مهمی برای سلامتی می باشد.

قطعات دستگاه های تصفیه آب مانند بسیاری از لوازم تولید داخل و یا وارداتی با کیفیت های مختلفی تولید و عرضه می شوند. درجه کیفی قطعاتی مانند شاسی، فیلترها، شیرهای مختلف ، هوزینگ هاو… می‌تواند تاثیر چشمگیری در قیمت تمام شده دستگاه تصفیه آب و همینطور کیفیت عملکرد دستگاه ایجاد نماید.

به عنوان مثال فیلترهای کربنی و پلی پروپیلین بر اساس وزن و مرغوبیت مواد تشکیل دهنده داخلی آنها با اختلاف قیمت های بسیار زیادی عرضه می شوند. درصد مرغوبیت کربن استفاده شده در فیلترهای کربنی به شدت در اختلاف قیمت ،عملکرد فیلتر و تاثیر آن برسایر فیلتر ها و قطعات دستگاه موثر خواهد بود. بنابراین با استفاده از فیلترهای ارزانتر علاوه بر عدم دستیابی به کیفیت مطلوب در آب آشامیدنی، دیگر فیلتر ها نیز از تأثیرات ناشی از فیلتر نامرغوب در معرض آسیب قرار خواهند گرفت.

* کیفیت و جنس براکت تهیه شده برای قرار گیری فیلتر ها نیزدر قیمت نهایی دستگاه تصفیه آب تاثیر می گذارد. اما این هزینه نیز مانند هزینه های گفته شده ضروری و لازم می باشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله براکت یا پایه ی دستگاه تصفیه آب را مطالعه فرمایید.

 

تفاوت در تعداد و انواع فیلتر ها

دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس با تعداد مشخصی فیلتر پایه (عموما 4 یا 5 فیلتر) در کارخانه ها تولید می شود. برخی فیلتر های اضافه تر به طور معمول در دستگاه تصفیه آب وجود ندارد بر طبق کارایی های فیلترها و نیاز افراد ،در زمان نصب به دستگاه اضافه می شوند. فیلتر هایی مانند فیلتر قلیایی، فیلتر مینرال، فیلتر آنتی باکتریال، فیلتر یو وی.
افزودن این فیلتر ها دستگاه تصفیه آب سبب تغییر قیمت آن خواهد شد.

 

قطعات جانبی و قیمت دستگاه تصفیه آب

برخی قطعات جانبی مانند سنسورهای هشدار دهنده زمان تعویض فیلتر، سنسورهای نشت آب، شیرهای برداشت آب فانتزی، شیر شستشوی خودکار فیلتر ممبران و … از عوامل تاثیرگذار در قیمت دستگاه تصفیه آب هستند. سنسور های هشدار دهنده نیز در فازهای مختلف قیمت وجود دارد. با توجه به هزینه سنسورهای هشدار دهنده برخی معتقدند نصب آنها بر روی دستگاه تصفیه آب خرج بیهوده و اضافه می باشد. با توجه به حساسیت سنسور ها و در نتیجه مراقبت بهتر از دستگاه تصفیه آب، نصب سنسور از ایجاد هزینه های آتی جلوگیری خواهد کرد.

هزینه هایی مانند: سوختگی پمپ در اثر نشت آب ، صدمات ناشی از نشت آب در منزل، صدمات ناشی از عدم تعویض فیلتر در زمان درست بر دستگاه و دیگر فیلتر ها.

 

محل تولید و قیمت دستگاه تصفیه آب

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی دستگاه تصفیه آب محل تولید و یا مونتاژ دستگاه می باشد. دستگاه هایی که مارک تولید کننده خارجی دارد اما مشابه آن در سایت این شرکت وجود ندارد، عموماً تولید خارج بوده و در داخل کشور مونتاژ شده اند. بنابراین قیمت کمتری نسبت به نمونه خارجی خواهند داشت.
خرید دستگاه های داخلی از شرکتهای معتبر و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هزینه بیشتری نسبت به مارک های گمنام و بدون خدمات پس از فروش دارند.

خرید دستگاه تصفیه آب در کرج با تیم تخصصی آویسا کالا