سوئیچ فشار بالا دستگاه تصفیه آب

در دستگاه های تصفیه آب به روش اسمز معکوس به دلیل سرعت پایین تصفیه آب توسط فیلتر ممبران وجود یک مخزن لازم است. آب تصفیه شده در این مخزن ذخیره شده و در هنگام نیاز از شیر برداشت و یا انشعابات دیگر آن (مثل یخچال) خارج می شود. مخزن های مورد استفاده در این دستگاه ها از گنجایش های مختلف از نظر حجم و تحمل فشار وجود دارند. اگر تصفیه ی آب بدون هیچ محدود کننده ای ادامه پیدا کند و از مخزن آبی برداشت نشود ، ترکیدن مخزن و آسیب به دستگاه حتمی است. سوئیچ فشار بالا یا سوئیچ های پرشر در این دسته از دستگاه ها نقش محدود کننده ی تولید بیش از حد آب را بر عهده دارد.

سوئیچ فشار بالا در محل خروج آب از فیلتر ممبران متصل شده و بصورت سری در اتصال با مدار الکتریکی پمپ قرار می گیرد.

سوئیچ فشار بالا

عملکرد سوئیچ فشار بالا

این قطعه به عنوان یک کلید قطع و وصل در دستگاه به کار برده می شود. در زمان خالی بودن مخزن جریان برق را برقرار نموده و سبب شروع فعالیت پمپ می شود. سوئیچ فشار بالا یک قطعه با قابلیت تنظیم فشار است و فشار آن متناسب با فشار مخزن تعیین می شود. به عنوان مثال مخزن ها در حد تحمل فشار های مختلف مانند 50 یا 100 وجود دارد. در زمانی که فشار آب ذخیره شده در مخزن به مقداری کمتر از حد تحمل برسد ، سنسور فشار را حس نموده و مدار الکتریکی را قطع می نماید. با قطع شدن مدار پمپ خاموش شده و تولید آب تصفیه شده متوقف می شود.

در صورت خرابی این قطعه یا نبود آن ، صدمات زیادی به مخزن و دستگاه وارد می شود. اختلالاتی مانند خاموش روشن شدن مکرر دستگاه، روشن شدن دستگاه پس از برداشت مقدار کمی آب، روشن ماند برای زمان طولانی و … از نشانه های خرابی و یا برهم خوردن تنظیمات فشار این قطعه می باشد.

تنظیم فشار در سوئیچ فشار بالا

فشار تعیین شده در سنسور قابل تغییر و تنظیم می باشد . به طور معمول برای مخزن ها با فشار 50، سنسور فشار بالا در فشار 30 تا 40 تنظیم می شوند. تنظیم سنسور کار راحتی است و با یک آچار آلن قابل انجام می باشد. البته قبل از تنظیم لازم است با استفاده از فشار سنج ،فشار دستگاه را اندازه بگیرید. در صورت کم بودن فشار تعیین شده دستگاه سریعا پس از جمع شدن مقدار کمی آب در مخزن خاموش می شود.

– برای اندازه گیری فشار تعیین شده در سوئیچ لازم است فشار سنج را با یک سه راهی در مدار آب دستگاه قرار دهید.

– شیر مخزن را ببندید تا با باز کردن شیر برداشت آب تصفیه شده مستقیما از شیر خارج شود.

– در این شرایط با بستن شیر برداشت و جمع شدن آب در لوله ها فشار بالا خواهد رفت.

– زمانی که فشار به حد تعیین شده در سوئیچ برسد، پمپ خاموش می شود.

– فشار نمایش داده شده بر فشار سنج در این لحظه همان فشار تنظیم شده است.

– برای افزایش فشار لازم است با استفاده از آچار آلن ، پیچ موجود روی سوئیچ را بصورت ساعتگرد بچرخانید. سپس دوباره مراحل را برای سنجش فشار تعیین شده انجام دهید.

* توجه داشته باشید که فشار سوئیچ را در تناسب با حد تحمل مخزن خود تعیین نمایید.

جهت خرید سوئیچ فشار بالا روی لینک آن کلیک نمائید.

ارائه دهنده ی قطعات و دستگاه تصفیه آب در کرج؛ آویسا کالا