فواید دستگاه تصفیه هوا (بخش دوم)

3. حذف ترکیبات گازی خطرناک که به صورت طبیعی در محیط وجود دارند:

در محیط ما همیشه گازهای طبیعی تولید شده توسط مواد آلی، مانند دی اکسید کربن تولید شده از نفس خودمان یا رادون ساطع شده از زمین (مانند خاک ، سنگ و آب) وجود دارد. با این وجود ، برخی از این گازهای طبیعی ساخته شده مانند رادون می توانند مضر باشد. رادون از طریق شکاف های موجود در کف و شکاف هایی در آجر و گچ وجود دارد، وارد خانه و فضای کار می شود که اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نفوذ رادون زیادی دارد ، می تواند مشکل ساز شود. با کمک یک دستگاه تصفیه هوا، این گاز های سمی به دلیل گردش مداوم هوا قادر به پخش شدن در خانه را ندارند، به این معنی که کمتر در معرض این سطح بالای رادون قرار خواهید گرفت.

***

ترکیبات آلی فرّار نیز از دسته گاز های ناسالم هستند که (VOC ها) به صورت بخار در هوا وجود دارند. ترکیبات موجود در رنگ ها و جلا دهنده ها می‌توانند به صورت گاز در محیط پخش شوند که برای سلامتی انسان ها و حتی حیوانات مضراند. برای مثال، فرمالدهید یه ماده موجود در VOC های ر هوای خانه است. فرمالدهید یک ماده به شدت سرطان زا است. دستگاه تصفیه هوا قادر است این ماده خطرناک را از محیط حذف ‌کند.

دستگاه های تصفیه هوا دارای فیلتر هایی هستندکه می‌توانند بخارهای فرّار را از محیط حذف کنند. در حالی که VOC ها خطر جدی تری به نظر می رسند اما ذرات معلق گرد و غبار موجود در هوا نیز تهدیدی جدی و خطرناک برای سلامتی انسان هستند. این ذرات بسیار کوچک اند و استنشاق آن ها می‌تواند منجر به بیماری های مختلف تنفسی، قلبی و روحی و روانی شود.

خرید دستگاه تصفیه هوا

4- دستگاه تصفیه هوا آلودگی خارجی را در داخل خانه کاهش می دهند:

با وجود اینکه ما پنجره ها را باز می کنیم تا هوای تازه به داخل خانه بیاید اما ما هنوز در معرض آلاینده ها هستیم. این امر به ویژه در مورد ساختمان هایی که پنجره رو به خیابان دارند که حاوی ذرات دود اگزوز ماشین و سایر آلاینده ها است، صدق می کند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که ذرات ایجاد شده توسط موتورهای دیزلی عواقب سلامتی قابل توجهی دارند. یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر ذرات و خارج کردن آن ها از هوا تاثیر این آلاینده ها را با جلوگیری از استنشاق این ذرات کاهش می دهد. با توجه به آلودگی هوا و دیگر گاز ها در فضای باز، ترکیبات گاز مضر گاهی اوقات وارد خانه های ما می شود. با دستگاه تصفیه کننده هوا می توان از ورود این ذرات خطرناک به زندگی جلوگیری کرد زیرا دستگاه آنها را شکسته و بدام اندازد.

دستگاه تصفیه هوا

5- دستگاه تصفیه هوا از در برابر ابتلا به ویروس ها و بیماری ها محافظت می کنند:

می دانید باکتری ها و میکروب هایی که در هوای استنشاق هستند نه تنها می توانند باعث بیماری های ریوی شوند بلکه می توانند باعث بروز بیماری‌های قبلی نیز شوند؟ دستگاه تصفیه هوا با از بین بردن این موجودات باعث ضد عفونی شدن هوا و حفظ سلامت می‌شود.

داشتن دستگاه تصفیه هوا کمک می کند تا افرادی که به بیماری ها حساس تر هستند از انتشار باکتری ها در محیط خانه در امان باشند. این دستگاه با تمیز کردن باکتری های موجود در هوای خانه می تواند از افراد مسن، ضعیف و مستعد ابتلا به ویروس ها و بیماری ها محافظت کند.

***

ویروس ها به طور معمول از طریق هوا پخش می شوند، به خصوص هنگامی که شخصی عطسه و سرفه می کند. دستگاه تصفیه هوا باکتری های موجود در هوا را جمع کرده و کاهش می دهد. اگرچه نمی تواند خطر انتقال و آلودگی از طریق باکتری های موجود در سطح را از بین ببرد، اما می تواند آن را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

حملات آلرژیک و عوارض تنفسی نیاز به درمان پزشکی دارد که هزینه ی بالایی دارند و به بودجه شما صدمه می زنند، تصفیه کننده هوا نیز با حفظ سلامتی شما تا حدودی با این مشکلات هم مقابله می کند.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا در آویسا کالا