فیلترهای هوا: پاسخ سوالات متداول شما

برای پاسخ به برخی از سوالات متداول در مورد دستگاه های تصفیه هوا ، ما نظر سه متخصص پزشکی مختلف را جویا شدیم: آلانا بیگرز،MD ، MPH ، پزشک داخلی دارای مجوز هیئت مدیره. استیسی سامپسون ، DO ، پزشک خانوادگی دارای مجوز هیئت مدیره؛ و جودیت مارسین ، MD ، پزشک خانوادگی دارای مجوز هیئت مدیره.
این چیزی است که آنها برای گفتن داشتند.

چه چیزی در هوا وجود دارد که مصرف کنندگان باید از نظر بهداشتی نگران آن باشند؟

آلانا بیگرز:

آلرژن های موجود در هوا عبارتند از:

•گرد و خاک

• خاک

• گرده گل

• اسپور کپک و قالب

الیاف و پرزها ، فلز

• ذرات گچ یا چوب

• مو و خز حیوانات

• باکتری ها

• سایر میکروارگانیسم ها

فیلتر دستگاه تصفیه هوا

استیسی سامپسون:

ذرات نامرئی در هوا وجود دارد که با چشم غیرمسلح نمی توانید ببینید و این ذرات ممکن است به نوعی باعث تحریک بدن شوند. این می تواند شامل سرفه، آبریزش بینی، عطسه، حالت تهوع، سردرد یا حتی واکنش های آلرژیک باشد. با گذشت زمان، استنشاق مواد تحریک کننده می تواند باعث مشکلات طولانی مدت در سیستم تنفسی و سایر سیستم های بدن شود.

جودیت مارسین:

کیفیت هوای داخلی و خارجی می تواند تحت تأثیر دو نوع ماده اصلی قرار گیرد: ذرات و گاز.
کیفیت هوای داخلی معمولاً تحت تأثیر ذراتی مانند گرد و غبار ، شوره حیوانات خانگی ، آفاتی مانند سوسک و جوندگان و ویروس ها قرار می گیرد. گازها معمولا مونوکسیدکربن ، دود ، دودهای پخت و پز و گازهای شیمیایی هستند. این نوع مواد می توانند واکنش‌های مختلفی از حساسیت خفیف تا تهدید کننده زندگی ایجاد کنند.

کیفیت هوای خارج تحت تأثیر ذراتی مانند آلودگی ، گرد و غبار ساخت و ساز ، خاکستر ، مواد اگزوز و مواد آلرژی زا در فضای باز مانند گرده درختان و علف ها است. گازها از چیزهایی مانند سوزاندن زغال سنگ یا گازوئیل ، اگزوز ماشین و زباله های صنعتی جمع می شوند. برخی از شاخص های مفید کیفیت هوا در فضای باز شامل شاخص کیفیت هوا و تعداد گرده گل است.

با گذشت زمان ، هر دو ماده داخلی و خارجی می توانند باعث التهاب شوند که منجر به آسیب دائمی ریه می شود و باعث بیماری هایی مانند بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) و فیبروز ریوی می شود. آلودگی در محیط داخلی و خارجی و مواد حساسیت زا نیز می توانند باعث تشدید آلرژی و آسم شوند.

فیلتر دقیقا با هوا چه می کند؟ چگونه آن را تغییر می دهد؟

آلانا بیگرز:

وقتی هوا تهویه شود که از فیلتری گذرانده می شود و سپس توزیع مجدد شود. در اتومبیل ، فیلتر هوا مانع از ورود خاک ، آوار و ناخالصی ها به موتور شما می شود و گرد و غبار ، گرده ، خاک و سایر آلاینده ها به منافذ هوا و گرما وارد نمی شوند.

استیسی سامپسون:

فیلتر هوا اجازه می دهد تا هوا از بخاری و تهویه هوا به سیستم مجرای خانه منتقل شود ، در عین حال ذرات ریز هوا را به دام می اندازد به این امید که اجازه ندهد به بقیه قسمتها منتقل شود خانه. این اجازه می دهد هوای عبوری از سیستم تهویه شما مقدار کمتری از مواد تحریک کننده قابل استنشاق در خود داشته باشد.

جودیت مارسین:

انواع فیلترها که بیشتر مردم در خانه های خود استفاده می کنند به فیلترهای مکانیکی معروف هستند. این فیلترها برای استفاده در سیستم HVAC هستند. فیلترهای یکبار مصرف باید عوض شوند و سیستم ها در فواصل منظم تمیز شوند. فیلترهای مکانیکی هوا با به دام انداختن ذرات از هوا بر روی فیلتر کار می کنند. فیلترهای ذرات معلق با کارایی بالا (HEPA) نوعی فیلتر مکانیکی با بازده بالا هستند. در حالی که فیلترهای مکانیکی خانگی می توانند از گرد و غبار گرفته تا آلرژن های سوسک و شوره حیوانات خانگی دام بیندازند، اما گازها را به دام نمی اندازند.

مشاوره و خرید بهترین و مناسب ترین دستگاه تصفیه هوا در آویسا کالا