فیلتر تصفیه آب حمام و سردوشی حمام

امروزه افزایش جمعیت و مشکلات زندگی شهری سبب شده است که کیفیت آب و هوا کاهش یابد. همانطور که هر روز شاهد افزایش آلودگی هوا و کاهش کیفیت آن هستیم، کیفیت آب مصرفی نیز مطلوب و مناسب نیست. استفاده از آب سالم به دلیل تاثیر وسیله آن بر بدن از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از ما برای تهیه آب با کیفیت دستگاه های تصفیه آب خانگی تهیه می‌کنیم. مسئله مهم این است که تاثیر آلاینده های آب تنها از راه نوشیدن بر بدن ایجاد نمی شود. ارتباط مستقیم در زمان دوش گرفتن و شست و شوی اعضای بدن با آب یکی از مهم‌ترین راه‌های تاثیر آب بر بدن می باشد./سردوشی حمام

همواره در آب تصفیه شده شهری مقداری کلر برای جلوگیری از ایجاد آلودگی ثانویه در آب وجود دارد. کلر موجود در آب در زمان دوش گرفتن مخصوصا با آب گرم ، به صورت گاز کلروفرم تبخیر می شود. کلر باقیمانده و گاز کلروفرم بر سلامت پوست ، مو و تنفس انسان تاثیر میگذارد. تاثیر مستقیم کلر بر روی پوست و مو خطراتی مانند خشکی پوست، شوره زدن موی سر، ریزش مو و کاهش کیفیت و سلامت ساقه ی موها خواهد شد. همچنین بر اساس تحقیقات گاز کلروفرم متسع شده از طریق تنفس و منافذ پوستی جذب بدن می شود و امکان ابتلا به بیماری های مختلف ریوی مانند آسم و برونشیت و حتی سرطان را بالا خواهد برد.

 

راه های از بین بردن کلر آب حمام

برای حذف کلر و سایر آلاینده های شیمیایی موجود در آب می توانید از راه های مختلفی برای تصفیه آب مورد استفاده در حمام کمک بگیرید.راه هایی مانند:

پیش تصفیه ورودی ساختمان

فیلتر آب حمام

سر دوشی حمام

در سال‌های گذشته به دلیل نمایان شدن تاثیرات منفی آب شهری برپوست، استفاده از فیلتر و سر دوشی حمام بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله در مورد فیلتر و سر دوشی حمام توضیحاتی ارائه می نماییم.

 

فیلتر تصفیه آب حمام

فیلتر آب حمام

 

فیلترهای آب حمام معمولاً از بخشهای مختلفی تشکیل شده است مانند: توری (برای حذف شن و ماسه )، فیلتر رسوب گیر الیافی(حذف گل و لای ، جلبک و ذرات معلق) ، فیلتر کربن ، برخی صفحات فلزی مانند مس و توپک های مواد معدنی مانند ویتامین سی برای واکنش با کلر و حذف بهتر آن می باشد.

به دلیل سرعت عبور آب از فیلتر تصفیه آب حمام ، این فیلتر باید توانایی حذف سریع آلاینده ها را داشته باشد. بنابراین هر روز بر کیفیت و تکنولوژی این فیلتر ها افزوده می شود. اما باید بدانید که هیچ فیلتر تصفیه آبی نمی تواند آب خروجی از دوش را کاملاً تصفیه کند اما درصد مواد خطرناک در آب را کاهش می دهد.

همانطور که در تصویر مشخص است فیلتر تصفیه آب حمام به محل خروجی آب از لوله اصلی هم حمام متصل می شود. اتصال آن راحت و سریع بوده و نیازی به ابزار اضافه نخواهد داشت. با عبور آب از فیلتر تا حد زیادی کلر و سایر مواد شیمیایی خطرناک موجود در آب حذف شده و آب بوی بهتری پیدا می کند. شما می توانید با اطمینان خاطر کیفیت آب و حفظ سلامت خود استحمام نمایید. فیلترهای تصیفه آب حمام با توجه به میزان استفاده از آنها معمولاً پس ازسه تا شش ماه (۶۰ هزار لیتر استفاده) نیازمند تعویض هستند.

سردوشی حمام

سردوشی حمام

تا با ایجاد حالت های مختلف ریزش آب با سلیقه های مختلف سازگار می باشد. این سردوشی ها همانند فیلترهایی تصفیه آب حمام سه تا شش ماه عمر مفید دارد. استفاده از سردوشی حمام با کاهش کلر موجود در آب در سطح بسیار بالا و همچنین افزودن یون های مفید به آب تاثیرات بسزایی در شادابی پوست و مو خواهد داشت.

در نهایت اگر خواهان تصفیه آب با قدرت بالاتر هستید فیلتر دوش حمام و اگر قصد شما تنها حذف کلر و افزایش مواد با کیفیت در آب است، سردوشی حمام گزینه ی مناسبی می باشد.