فیلتر خارجی یخچال

امروزه در بسیاری از یخچال ها آب سرد کن وجود دارد. منبع آب آبسردکن ها به دو روش خودکار و یا دستی پر می شود. در روش دستی این کار با پر کردن مخزن و در روش خودکار با اتصال مستقیم به منبع آب شهری انجام می شود. با توجه به مشکلات آب شهری و برای محافظت هر چه بیشتر از اتصالات یخچال چنانچه از هیچ گونه دستگاه تصفیه آب در منزل استفاده نمی کنید لازم است که آب پیش از ورود به یخچال از فیلتر خارجی یخچال عبور کنید. استفاده از فیلتر خارجی به افزایش عمر قطعات یخچال و بالا بردن کیفیت آب و یخ تولید شده توسط یخچال کمک بسزایی می کند.

فیلتر خارجی یخچال برخلاف فیلتر داخلی یخچال به صورت عمومی بوده و برای مارک های مختلف یخچال قابل استفاده می باشد. تنها نکته مهم استفاده  از فیلتر با کیفیت و مرغوب می باشد.
فیلترهای استفاده شده در مسیر آب ورودی به یخچال در دو نوع الیافی یا پلی پروپیلن و فیلتر حاوی کربن فعال موجود هستند، که هر کدام وظیفه حذف دسته ای از ذرات موجود در آب را بر عهده دارند. توصیه می شود که از هر دو نوع فیلتر به عنوان فیلتر خارجی استفاده نمایید.

عملکرد فیلتر پلی پروپیلن : فیلتر پلی پروپیلن یک فیلتر فیزیکی بوده و بوسیله ی منافذ خود ذراتی مانند:

– رسوبات

– گل و لای

– شن وماسه

– لجن و جلبک

– زنگار لوله ها

– ذرات معلق تا قطر ۵ میکرون و… را حذف می نماید.

عملکرد فیلتر کربن فعال : فیلترهای کربنی با استفاده از دانه های کربن و گذشتن آب در میان آن ها آلودگی های همراه آب را جذب نموده و باعث تصفیه شدن آب میشوند . فیلتر کربن فعال می‌تواند ذراتی مانند :

– کلر و ترکیبات آن مثل تری هالومتان

– آفت کش ها و حشره کش ها

– آلاینده ها

– برخی فلزات سنگین

– بو و طعم بد آب و … را حذف نماید.

با توجه به اینکه برخی از یخچال های متصل به آب شهری دارای فیلتر داخلی می باشند سوال متداولی مطرح می شود.

آیا با وجود فیلتر داخلی در یخچال نصب فیلتر خارجی ضرورتی دارد؟

همانطور که می‌دانید فیلتر خارجی اصلی فیلتر کربنی می باشد. اما پیشنهاد ما این است که اگر در منزل از دستگاه تصفیه آب استفاده نمی کنید به منظور بالا بردن کیفیت آب مصرفی و محافظت هرچه بیشتر از قطعات یخچال از دو فیلتر پلی پروپیلن و کربن در مسیر آب ورودی به یخچال استفاده نمایید.

از مزایای دیگر استفاده از فیلتر خارجی یخچال می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

– جلوگیری از ورود حجم زیادی از آلاینده ها به فیلتر داخلی یخچال

– جلوگیری از ایجاد رسوب در لوله ها و سیستم آبرسانی یخچال

– افزایش عمر شیر برقی یخچال

– جلوگیری از ایجاد آلودگی های میکروبی و باکتریایی

مجموعه عوامل ذکر شده سبب می‌شود که فیلتر داخلی عمر بالاتری داشته باشد و با افزایش زمان استفاده هزینه کمتری برای تعویض متحمل خواهید شد.

نصب فیلتر خارجی یخچال

برای نصب فیلتر خارجی یخچال در صورتی که تا کنون فیلتر خارجی نداشته‌اید ، لازم است شلنگ آب متصل شده از آب شهری به مخزن یخچال را در جایی پشت یخچال برش دهید . سپس به راحتی با داخل نمودن لوله ها به میزان حدود ۵ سانتی متر در دو انتهای فیلتر آن را نصب نمایید. تنها نکته مهم در نصب فیلتر خارجی دقت به نشانه های روی فیلتر می ‌باشد.این علامت ها نشان دهنده جهت جریان آب هستند. مراقب باشید که فیلتر را برعکس نصب نکرده باشید.

پس از قرار دادن لوله ورودی درون فیلتر بهتر است پیش از اتصال به یخچال اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ لیتر آب از فیلتر خارج شود. این کار کمک می کند تا آب سیاه رنگ اولیه ناشی از عبور آب از میان کربن وارد یخچال نشود.

تیم تخصصی آویسا شما را در خرید و نصب بهترین فیلتر ها یاری می نماید.