هوزینگ جامبو چیست و چه کاربردی دارد؟

هوزینگ جامبو چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که میدانید به محفظه ای که فیلتر های تصفیه آب درون آن قرار می گیرند، هوزینگ یا محفظه ی فیلتر گفته می شود. هوزینگ ها در سایز و قطر متفاوتی در بازار وجود دارد که برای مصارف مختلفی استفاده می شود. هوزینگ ها بطور معمول از نظر قطر در دو دسته ی 2.5 اینچ یا اسلیم و 4 اینچی یا همان هوزینگ جامبو موجود هستند.

هوزینگ های جامبو با ارتفاع بیشتری نسبت به هوزینگ های اسلیم وجود دارند. هوزینگ های جامبو با داشتن ارتفاع های مختلف از 5 تا 20 اینچ طراحی و ساخته می شوند . به همین دلیل در مصارف صنعتی و مکان هایی با دبی بالا از آنها استفاده می شود.

هوزینگ جامبو

کاربرد های هوزینگ جامبو

هوزینگ جامبو به دلیل داشتن حجم بالا و و قابلیت نصب در انواع فیلترهای تصفیه آب بسیار کاربردی می باشد. همان طور که می دانید و وظیفه هوزینگ ها محافظت از درون آنها می باشد.هوزینگ ها از جنبه های مختلفی مانند ضربه فیزیکی، جلوگیری از ایجاد جلبک، تحمل حرارت و … از فیلتر ها مراقبت ثبت می نمایند. از هوزینگ جامبو برای فیلترهای پیش تصفیه در مصارف مختلفی مانند پیش تصفیه آب ورودی به ساختمان (آب مورد استفاده در لباسشویی، حمام، پکیج و آبگرمکن) و همچنین پیش تصفیه آب ویلا استفاده می شود. استفاده از آن در ورودی ساختمان سبب بالا بردن کیفیت آب ساختمان و همچنین محافظت از دستگاه ها و شیرالات و همچنین دستگاه تصفیه آب می شود.

عموماً فیلتر قرار گرفته در هوزینگ جامبو، فیلتر الیافی ، فیلتر کربنی، فیلترهای توری صنعتی، فیلترهای پلی فسفات ت و فیلترهای رزین صنعتی می باشد. از این فیلتر ها برای حذف شن، گل و لای، کلر، رسوبات ، کاهش سختی و همچنین بهبود طعم و مزه آب استفاده می‌ شود. در صورت نیاز می توان از دو هوزینگ برای به کار بردن دو نوع فیلتر استفاده نمود.

 

انواع مختلف هوزینگ جامبو

هوزینگ های مورد استفاده به عنوان پیش تصفیه انواع مختلفی دارد که می توان با در نطر گرفتن نیاز خود از آن ها بهره برد.

جنس بدنه ی هوزینگها:

عموما پلی اتیلن نشکن، پلاستیک فشرده و استیل است .به دلیل دبی بالای آب لازم است هوزینگ از مقاومت بالایی برخوردار باشد. جنس در هوزینگ، پروپیلن تقویت شده می باشد. جنس آن ها به گونه ای است که برای آب آشامیدنی عبور کرده از آن مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

شفافیت بدنه:

هوزینگ ها در دو نوع شفاف یا مات موجود هستند. هوزینگ های مات از ایجاد خزه و جلبک بر روی فیلتر جلوگیری می نمایند. اما هوزینگ های شفاف امکان دیده شدن فیلتر و بررسی آن را به ما می دهد. در صورتی که محل قرارگیری فیلتر پیش تصفیه شما در معرض نور خورشید قرار دارد برای جلوگیری از ایجاد جلبک از هوزینگ جامبو مات استفاده نمایید.

 

وجود گیج فشار:

هوزینگ های مورد استفاده در صنایع محاسبه فشار آب درون هوزینگ دارای اهمیت می باشد. هوزینگ های دارای گیج فشار این قابلیت را به مصرف کننده عرضه می نمایند.

 

شیر تخلیه:

در زمان استفاده از پیش تصفیه برای مناطقی مانند ویلا و یا صنایع، فیلترهای رسوب گیر شن و ماسه های زیادی را از آب جدا کرده و در خود نگه می دارند. وجود شیر تخلیه در هوزینگ جامبو سبب می‌شود که بدون باز کردن هوزینگ قادر به تخلیه رسوبات است فیلتر باشیم.

 

مقاومت در برابر حرارت:

برای استفاده از پیش تصفیه در کاربردهای معمولی نیازی به استفاده از موزیک با قابلیت تحمل حرارت نمی باشد. اما در برخی از پیش تصفیه ها که در خروجی سیستم های گرمایشی استفاده می شوند و آب داغ از درون آنها عبور می ‌کند، لازم است هوزینگ با قابلیت تحمل حرارت استفاده شود.

* دمای مناسب هوزینگ ها بین 4 تا 45 درجه سانتی گراد می باشد. قرار گرفتن در دمای خیلی پایین و وجود امکان یخ زدگی ممکن است باعث شکستن هوزینگ شود.

خرید دستگاه تصفیه آب در کرج، آویسا کالا

تصفیه آب 7 مرحله

تصفیه آب 7 مرحله

دستگاه تصفیه آب مناسب برای آپارتمان ها

دستگاه تصفیه آب مناسب برای آپارتمان ها