پیش تصفیه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آلودگی محیط زیست و آب‌های مورد استفاده برای شرب یا استفاده های دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست. به دلیل افزایش آگاهی مردم از اثرات مخرب ناشی از استفاده از آب آلوده، استفاده از انواع دستگاه تصفیه آب برای مصارف خانگی و یا صنعتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چه در حوزه صنعت و چه در حوزه مصارف خانگی اولین و مهمترین دغدغه حذف سختی و آلاینده های آب در بالاترین حد می باشد.

این موضوع همان طور که برای مصرف آب آشامیدنی مهم است برای مصارف دیگر نیز اهمیت دارد. چرا که تمامی دستگاه های که با آب سروکار دارند. مانند: ماشین های شستشوی خانگی، آبگرمکن، پکیج، شیرآلات، رادیاتور و سیستم های موتورخانه و … تحت تاثیر آلودگی آب قرار خواهند گرفت. استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی مانند اسمز معکوس نیز دارای محدودیت هایی هستند و نمی توان کلیه نیاز آب مصرفی منزل را توسط آن تامین نمود. از آن جهت که آب مورد استفاده در ماشین لباسشویی و یا حمام نیازمند تصفیه شدن به طور کامل نمی باشد، استفاده از دستگاه های تصفیه آب به این منظور سبب اتلاف آب و انرژی و همچنین خرابی زود هنگام دستگاه ها می شود. در چنین مواقعی بهترین انتخاب، استفاده از پیش تصفیه آب می باشد.

پیش تصفیه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

 

تاثیر املاح آب در دستگاه های خانگی

ورود آب آلوده به املاح و آلاینده ها به دستگاه ها سبب مسدود شدن مسیرها، کاهش فشار آب، ایجاد فشار بر دستگاه، راه کاهش بازدهی، باقی ماندن ذرات در فیلتر دستگاه و خرابی آن خواهد شد. از دیگر مشکلات ایجادشده در دستگاههای گرم کن مانند: شوفاژ، آبگرمکن و پکیج در مواجهه با آب آلوده ایجاد رسوبات می باشد. در این دستگاه ها بالا بودن دمای آب سبب ایجاد رسوب آهک در لوله های داخلی دستگاه و دیگر اجزا می ‌شود. این موضوع سبب کاهش فشار داخلی دستگاه، ایجاد خوردگی در قطعات و هدر رفت انرژی خواهد شد.وجود املاح در آب و یا به عبارتی سخت بودن آب مانع از عملکرد صحیح شوینده ها و در نتیجه کاهش بازدهی بازدهی و تمیزی ظروف و البسه خواهد شد.

گذشته از همه اینها میزان زیاد کلر موجود در آب در زمان استحمام از طریق پوست و تنفس جذب شده و مشکلات مختلفی برای سلامتی از جمله مشکلات پوست، مو و ریوی ایجاد خواهد نمود. استفاده از رسوب گیر و پیش تصفیه ها تا حد زیادی آب را تصفیه و نرم خواهند کرد که خود سبب پیشگیری است اینگونه مسائل می شود.

 

انواع رسوب گیر و پیش تصفیه

رسوب گیر ها و پیش تصفیه های مختلفی موجود است که هر کدام کاربرد مشخصی برای نوع خاصی از دستگاه ها و یا استفاده کلی دارد.

رسوب گیر ماشین لباسشویی و ظرفشویی مانند: فیلتر رسوب گیر

رسوب گیر پکیج و آبگرمکن: رسوب گیر پلی فسفات، رسوب گیر پلی مگنت

رسوب گیر کولر

پیش تصفیه ورودی ساختمان: الیافی یا کربنی با هوزینگ جامبو

فیلتر حمام

پیش تصفیه تاسیسات

تصفیه آب چاه

تصفیه آب استخر

برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از فیلترهای نام برده شده بر روی آنها کلیک نمایید.

مشاوره و تهیه ی انواع دستگاه های تصیفه آب در کرج و سایر نقاط کشور؛آویسا کالا