کاهش وزن با نوشیدن آب سالم

همانطور که میدانید نوشیدن آب تاثیر بسزایی در سلامت بدن انسان دارد. آب با قرار گرفتن در بیش از دو سوم بدن ،یکی از عناصر حیاتی برای عملکرد صحیح بدن انسان می باشد. نوشیدن آب سالم نقش بسیار زیادی در سلامت بدن خواهد داشت. نوشیدن آب سالم تاثیرات آن بر تغذیه و در نتیجه آن کاهش وزن می باشد.

آب سالم و کاهش وزن

آیا نوشیدن آب سالم تاثیری در کاهش وزن خواهد داشت؟

با مصرف هوشمندانه آب می توان تاثیراتی اگر روند سوخت و ساز بدن گذاشت. همانطور که میدانید در صورتی که به میزان کافی آب ننوشید، بدن در حالت بی آبی قرار میگیرد و باعث کاهش واکنش های شیمیایی و متابولیسم بدن خواهد شد. بنابراین به طور کلی مصرف آب برای سوخت و ساز و واکنش های بدن در راستای کاهش وزن ضروری می باشد. با مصرف آب سالم و کافی واکنش های متابولیکی برای سوختن کالری کمک می نماید.
مصرف آب در زمان درست می ‌تواند تاثیر بیشتری بر کاهش وزن داشته باشد.

به عنوان مثال: نوشیدن آب سالم پیش از غذا و در زمان گرسنگی به پر شدن معده و ایجاد احساس سیری کاذب کمک می نماید. در نتیجه این امر ، کاهش اشتها و کاهش حجم غذای مصرفی به جلوگیری از چاقی و ایجاد کاهش وزن منجر خواهد شد.

از نکات دیگر در مورد زمان مصرف آب می توان به این نکته اشاره نمود که مصرف آب را به زمانی که در تشنگی شدید قرار گرفته موکول نکنید. چرا که در تشنگی شدید احساس گرسنگی کاذب در انسان ایجاد می شود. همچنین استفاده از نوشیدنیهای قندی درمان تشنگی شدید سبب جذب مواد قندی موجود در نوشیدنی در بالاترین حد ، افزایش کالری دریافتی و در نهایت چاقی خواهد شد.

 

 

تاثیر نوشیدن آب سالم بر کارکرد روده ها کاهش وزن

مصرف آب و مایعات بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده ها کمک می ‌کند. همانطور که میدانید باقی ماندن مواد زائد کد و دفع نشدن کامل آنها توسط دستگاه گوارش منجر به یبوست خواهد شد. در زمان یبوست به دلیل ماندن باقی مانده غذا در روده ها برای مدت طولانی و باز جذب مواد از آنها احتمال ایجاد اضافه وزن و چاقی افزایش می یابد. نوشیدن منظم مایعات و آبی که از نظر املاح و آلودگی ها عاری باشد به پاکسازی دستگاه گوارش و پیشگیری از بروز یبوست کمک شایانی خواهد نمود.

مصرف آب یونیزه با قرار گرفتن در محدوده قلیایی مزایای بسیار زیادی برای بدن دارد. از جمله خاصیت آنتی اکسیدانی،جلوگیری از پوکی استخوان و … یکی از این مزایا بهبود عملکرد روده ها است که منجر به جلوگیری از مشکلات روده ای خواهد شد.

نوشیدن دتاکس واتر و یا آب طعم دار

در طی داشتن رژیم غذایی به دلیل کاهش ورودی املاح و مواد مورد نیاز بدن احساس نیاز به مواد غذایی همینطور گرسنگی افزایش می یابد. مصرف آب های طعم دار علاوه بر کاهش گرسنگی و پر شدن معده با  آب ،رساندن املاح بدن در حالت اضطراری و نیاز بدن را کنترل می نماید.

مصرف آب سالم در طول ورزش کردن

در طول زمان ورزش کردن سوخت ساز بدن افزایش یافته و بدن با کم آبی رو برو می شود. با مصرف آب در حین ورزش کردن به ادامه ی روند سوخت ساز بدن کمک نموده و سبب کاهش وزن خواهد شد.

آویسا کالا ؛ عرضه کننده دستگاه تصفیه آب در کرج