تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از غیراصل

 

چگونه دستگاه تصفیه آب غیر استاندارد را از دستگاه استاندارد تشخیص دهیم؟

همانطور که پیشتر گفته شد با توجه به افزایش شهرنشینی ،افزایش نیاز به آب آشامیدنی سالم و همچنین افزایش آلاینده های آبهای زیرزمینی مانند داروها و مواد آزمایشگاهی ، آفت ها و علف کش ها ، نیترات ،سرب ، جیوه و… هر روزه به تعداد خریداران دستگاه تصفیه آب افزوده می شود.همیشه با افزایش تقاضا ،متقاضیان عرضه ی محصول نیز بیشتر شده و ممکن است افراد سودجو به منظور استفاده از اشتیاق مردم برای خرید یک کالا به روش هایی مانند فروش دستگاه های غیر استاندارد و نا معتبر روی بیاورند.

از راحت ترین راه های تشخیص استاندارد بودن محصول خریداری شده این است که خرید خود را از فروشگاه های حضوری . مجازی مجاز و معتبر انجام دهیم.فروشگاه های مجازی در صورت همراه داشتن نماد اعتماد الکترونیک قابل پیگیری و اقدام قضائی خواهند بود.

یکی از روش های تشخیص استاندارد بودن هر کالا علامت ها و تاییدیه هایی است که به ما نشان می دهد کالا از فیلتر های تایید کیفیت عبور کرده اند، مانند ایران کد ، استاندارد WQA، استانداردNSF

به همراه داشتن این علامت ها نشانگر این است که محصولی که برای خریدا انتخاب کرده‌اید در کارخانه با رعایت اصول بهداشتی با کیفیت مطلوب تولید شده است و شما می توانید با خیال راحت آن دستگاه را خریداری کنید. همچنین علامت ایران کد نشانگر این است که اگر دستگاه به کشور وارد شده باشد، دستگاه قاچاق یا تقلب نبوده و پس از گذراندن نظارت لازم به آن ایران کد تعلق گرفته است.

علاوه بر موارد گفته شده برخی روش‌ها به تشخیص بهتر استاندارد بودن دستگاه کمک می کند:

تعداد مراحل دستگاه تصفیه آب:

دستگاههای پیش تصفیه همانطور که از اسمش مشخص است کار پیش تصفیه را انجام میدهد و می توان از ۲ تا 3 مرحله فیلتر برای پیش تصفیه استفاده کرد اما برای تصفیه آب آن هم به روش اسمز معکوس دستگاه باید به قطعاتی مثل پمپ ، ادابتور ، ممبران و… مجهز باشد.

روش تصفیه آب دستگاه:

این روش نیز می تواند در تشخیص استاندارد بودن دستگاه به ما کمک کنید. در صورتی که دستگاه عرضه شده به شما مدعی استفاده از روش اسمز معکوس برای تصفیه آب باشد شما باید به منظوره تایید صحت ادعای فروشنده به قطعات لازم برای این این نوع تصفیه آب آشنایی داشته باشید. دستگاهی که به روش اسمز معکوس آب را تصفیه کند لوازمی مانند پمپ ، ترانس یا آداپتور،مخزن و تعدادی فیلتر به همراه دارد همچنین دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس دارای یک خروجی آب شهری و دو خروجی برای آب تصفیه شده و پسماند می باشد.

ارزیابی آب تصفیه شده:

پس از پایان مراحل نصب و راه اندازی دستگاه برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه تصفیه با دستگاهی به نام سختی سنج(tds) میزان سختی آب خروجی از شیر برداشت اندازه گرفته میشود و اگر در محدوده بین 50تا 150 باشد( رنج تعریف شده سازمان بهداشت جهانی) این آب به عنوان آب مناسب برای آشامیدن تلقی میگردد. در صورتی که خارج از این محدوده باشد باید تمامی قطعات از نظر عملکرد و کیفیت مورد ارزیابی مجدد توسط کادر فنی قرار گیرد.

 

لازم به ذکر است که کلیه ی دستگاه ها و فیلتر های ارائه شده در آویسا کالا، دارای مجوزات و استاندارد های لازم می باشند.