سوئیچ قطع کن فشار پایین

 

سوئیچ قطع کن فشار پایین یکی از قطعات دستکاه تصفیه آب است که در دسته ی قطعات محدود کننده قرار میگیرد. فعالیت آن با برق بوده و بصورت سری در مدار الکتریکی پمپ قرار میگیرد. این قطعه به عنوان محافظت کننده از پمپ نیز در نظر گرفته می شود. چرا که عملکرد صحیح آن در نهایت برای محافظت از پمپ ضروری و تاثیر گذار خواهد بود.

سوئیچ فشار پایین بوسیله ی یک انشعاب به هوزینگ فیلتر اول متصل می شود. عملکرد این سوئیچ در ارتباط با تعیین فعالیت دستگاه در مواقع کم فشاری آب می باشد و فعالیت پمپ را قطع و وصل می کند. در مواقعی که فشار آب ورودی به دستگاه مناسب باشد، آب به دیافراگم درونی سوئیچ فشار وارد میکند . همین امر سبب برقراری میدان الکتریکی و ادامه ی فعالیت پمپ می شود.

در زمان کاهش فشار آب ورودی و یا قطع شدن آن جریان الکتریکی متوقف شده و پمپ از کار می افتد. وجود این سوئیچ وصحت عملکرد آن بسیار مهم است .در صورت ادامه ی فعالیت پمپ در زمان کم آبی ، به آن آسیب وارد خواهد شد.

سوئیچ قطع کن فشار پایین

اطمینان از عملکرد صحیح سوئیچ قطع کن فشار پایین

وجود این قطعه در دستگاه مهم است اما اطمینان از صحت عملکرد آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. برای تست عملکرد این قطعه می توانید به این روش عمل کنید. در زمان روشن بودن و فعالیت پمپ ، شیر آب ورودیی را ببندید. در صورت ادامه ی فعالیت پمپ ، احتمالا سوئیچ خراب شده و نیازمند تعویض هرچه سریع تر می باشد. در حالت سلامت قطعه ، پس از قطع آب باید پمپ نیز خاموش شود.

 

مشکلات سوئیچ قطع کن فشار پایین

پارگی دیافراگم درون سوئیچ

یکی از شایع ترین علل خرابی این سوئیچ ، پارگی دیافراگم آن است. با پارگی دیافراگم ، مدار الکتریکی دچار نقص شده و به دلیل عدم برقراری جریان برق دستگاه روشن نمی شود.

 

عدم توانایی در تشخیص فشار آب

اختلال در تشخیص فشار آب معین برای کارکرد پمپ می تواند سبب خاموش و روشن شدن بی موقع و اشتباه پمپ شود. این مسئه می تواند منجر به فعالیت پمپ بدون وجود آب و یا بیهوده کار کردن پمپ شود.

نشتی آب از سوئیچ قطع کن فشار پایین

نشتی آب از این قطعه ممکن است به دو دلیل اتفاق بیفتد. شکستگی قطعه و یا آب بندی نادرست اتصال شلنگ به قطعه

در صورتی که پس از اصلاح آب بندی نشتی ادامه یابد مشخص می شود که شکستگی و یا ترک خوردگی درون سوئیچ وجود دارد که مستلزم تعویض سوئیچ خواهد بود. برای خرید سوئیچ فشار پایین روی لینک آن کلیک کنید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه آب و قطعات آن در کرج ؛ کلینیک تخصصی آویسا کالا