تعویض فیلتر یو وی

در این مقاله می‌خواهیم در مورد تعویض فیلتر یو وی صحبت کنیم. فیلتر uv یکی از فیلترهای دستگاه تصفیه آب است که به طور معمول و پیش فرض توسط کمپانی ها بر بر روی دستگاه تصفیه آب نصب نمیکنند. همانطور که می‌دانید در دستگاه‌های اسمز معکوس به دلیل عملکرد فیلتر ممبران در حذف کلر و مشتقات آن احتمال بروز آلودگیهای ثانویه در آب تصفیه شده وجود دارد. راه های مختلفی برای جلوگیری از این آلودگی و یا رفع آن بیش از مصرف وجود دارد. مانند: فیلترهای آنتی باکتریال، نانو سیلور و فیلتر یو وی. فیلتر یو وی بدون افزودن مواد شیمیایی و تغییر در طعم آب نزدیک به صد در صد میکروارگانیسم های بیماریزا را از حذف می نماید.

فیلتر یو وی

ضرورت استفاده از فیلتر یو وی

در مناطقی با آب تصفیه شده ی شهری او نیازی به استفاده از فیلتر یو وی نمی باشد.البته همواره نگرانی هایی از بابت بروز آلودگی ها و یا ورود آنها توسط شیر میکس به آب تصفیه شده وجود دارد. به خصوص در خانواده‌هایی که افراد بیمار یا سالمند در منزل دارند. استفاده از فیلتر یو وی می تواند نگرانی بروز آلودگی های ثانویه را برطرف سازد.

 

طول عمر و زمان تعویض فیلتر یووی

فیلتر یو وی برخلاف تفکر بسیاری از افراد طول عمر مشخص دارد و عملکرد فیلتر پس از گذشت آن کم کم از بین میرود. طول عمر فیلتر یو وی عموماً یک ساله است. پس از آن با وجود ادامه داشتن تابش لامپ یو وی، تاثیر خواصی برای از بین بردن میکروارگانیسم ها نخواهد داشت.
پس از گذشت طول عمر لامپ یو وی و یا شکسته شدن آن لازم است که نسبت به تعویض فیلتر یو وی اقدام نمایید.

برای تعویض فیلتر یو وی به مواردی مانند لامپ یو وی با کیفیت تصفیه آب خانگی و وسایل ایمنی مانند دستکش و ماسک نیاز دارید.(در صورت شکستگی لامپ فیلتر یو وی به منظور حفاظت از خود حتماً از ماسک محافظ استفاده نمایید.)

 

مراحل تعویض فیلتر uv

– جریان برق فیلتر یووی ، جریان آب دستگاه و شیر مخزن را قطع نمایید .

– تا خنک شدن لامپ فیلتر کنید.

– درپوش لاستیکی قرار گرفته بر روی محفظه فیلتر را خارج نموده و لامپ ‏uv را خارج کنید.

– سوکتهای برق لامپ را جدا کرده و آنها را به لامپ جدید متصل نمایید.

– لامپ را به آرامی و بدون برخورد با دیواره ها وارد محفظه محافظتی فیلتر یو وی نمایید و سپس سپس در پوش فیلتر را ببندید.(این کار را بدون تماس مستقیم دست با لامپ انجام دهید.)

– جریان برق و آب ورودی دستگاه را باز نمایید.

 

نکات:

ساختار فیلتر یو وی به این صورت است که لامپ یووی درون فیلتر داخل محفظه شیشه‌ای مقاوم قرار می گیرد. سپس آب از ورودی فیلتر وارد می شود. پس از عبور از اطراف لامپ یو وی و قرار گرفتن در معرض اشعه از خروجی خارج می شود. همانطور که میدانید ما نباید به طور مستقیم در معرض اشعه uv قرار بگیریم. بنابراین در خرید و نگهداری از محفظه دقت نمایید. کیفیت محفظه نگهدارنده لامپ یو وی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

برخی اوقات به دلیل برخورد ضربه به فیلتر یو وی احتمال شکستگی اجزای درونی آن وجود دارد. در صورت شکستگی لامپ درون محفظه باید شیشه محافظ خارج شده و به دقت پاکسازی شود. در صورت شدت ضربه وارد شده و شکستگی شیشه محافظ، لازم است شیشه محافظ و یا کل فیلتر uv تعویض شود. در زمانی که به شکسته بودن لامپ مشکوک هستید حتماً مطمئن شوید که شیر مخزن بسته می باشد. نکات ایمنی فردی را رعایت نمایید.

تیم تخصصی آویسا کالا؛ عرضه کننده ی ملزومات ،قطعات ، با کیفیت ترین و متنوع ترین برند فیلتر ها و دستگاه تصفیه آب کرج.