تاثیر پیش تصفیه بر کیفیت آب ورودی ساختمان

 

امروزه در منزل همه افراد دستگاه های مختلفی وجود دارد که کارکرد آن ها مستقیما با آب در ارتباط است. دستگاه هایی مانند: ماشین های شست و شو، پکیج و رادیاتور، آبگرمکن و… مستقیماً با آب در ارتباط هستند و همیشه کیفیت آب بر طول عمر آنها تاثیر مستقیم دارد. همه ما شاهد تاثیر کیفیت آب بر سلامت دستگاه ها و مشکلات ناشی از آن بوده ایم. مشکلاتی از قبیل: مسدود شدن شیرآلات حمام، آشپزخانه و دستشویی، خوردگی شیرآلات، ایجاد رسوب در وسایل گرمایشی مانند آبگرمکن و پکیج، ایجاد رسوب در لوله های لباسشویی و ظرفشویی، کاهش عمر مفید فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی. این مشکلات علاوه بر ایجاد هزینه و اتلاف وقت برای سرویس و رسوب زدایی دائمی، کیفیت عملکرد دستگاهها و عمر مفید آنها را کاهش خواهد داد.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی یا پیش تصفیه آب ساختمان

همه ما برای نوشیدن آب سالم و دوری از اثرات آب ناسالم، دستگاه های تصفیه کننده آب با قدرت بالا تهیه می نماییم. استفاده از دستگاه تصفیه آب بهترین راه برای مصرف آب سالم می باشد. برخی معتقدند که می توان از دستگاه تصفیه آب برای سایر نیاز ها استفاده نمود اما این یک یاور غلط است.

دستگاه تصفیه آب توانایی تولید میزان محدودی آب در شبانه روز را دارد و استفاده بیشتر سبب خرابی زود رس آن خواهد شد. از آن گذشته قطعا هیچکس برای حمام کردن و یا شستن لباس به آبی با خلوص بالای 90 درصد احتیاج ندارد! همانطور که آب تصفیه شده توسط پیش تصفیه برای آشامیدن ایده آل نمی باشد. چرا که قادر به حذف مواردی مانند:املاح، نیترات و نیتریت و کلیه ی میکروارگانیسم ها نمی باشد.

بنابراین با داشتن دستگاه تصفیه آب ما همچنان نمی توانیم به طور کامل از اثرات مخرب املاح و آلودگی های آب شهری دور بمانیم. به جز تاثیر املاح آب بر دستگاه ها و شیرآلات ،نمی توانیم از اثر کلر و بخار آن در حمام و جذب آن توسط بدن از راه های تنفس و پوست چشم پوشی نماییم.

فیلتر های پیش تصفیه خانه

پیش تصفیه آب ورودی ساختمان

خرید و نصب فیلتر و پیش تصفیه برای هرکدام از موارد گفته شده بطور مستقل از نظر هزینه و اشغال فضا به صرفه نبوده و بهترین راه نصب یک پیش تصفیه در وحل ورود آب به ساختمان می باشد. پیش تصفیه ورودی ساختمان می ‌تواند یک تا سه فیلتر مختلف برای بهبود کیفیت آب داشته باشد که در هوزینگ های مختلفی مانند : هوزینگ جامبو قرار گرفته اند. هریک از این فیلتر ها وظیفه ی حذف بخشی از مواد همراه آب را بر عهده دارد.

فیلتر توری :

در صورت وجود ذرات درشت در آب لوله کشی نیاز به نصب یک فیلتر توری در مرحله ی اول و پیش از فیلتر الیافی وجود دارد.

فیلتر الیافی یا پلی پروپیلن:

وظیفه فیلتر الیافی حذف ذرات ، املاح ریز و رسوبات آهکی همراه آب بوده که به طور معمول با چشم دیده نمی شوند . اما سبب گرفتگی شیرآلات، دوش حمام و لوله های داخلی دستگاه ها خواهد شد. حذف گل و لای ،لجن و خزه و همینطور زنگار لوله ها از وظایف این فیلتر می باشد.

فیلتر کربن پودری:

استفاده از فیلتر کربن فعال سبب می‌شود که مواد و آلاینده های شیمیایی و باکتریایی از آب حذف شوند. همچنین از مهمترین وظایف فیلتر کربنی، حذف کلر می باشد. این موضوع اهمیت استفاده است فیلتر کربنی را نشان می دهد. چرا که آلاینده های شیمیایی و مواد همراه آب به ویژه کلر سبب خوردگی شیرالات و از آن مهمتر مستقیماً بر سلامتی اثر می کند.

تاثیرات مخرب کلر را به طور کامل در مقاله تاثیر سلامت آب بر سلامت انسان مطالعه نمایید. دستگاه‌های پیش تصفیه آب ساختمان در انواع مختلفی برای انتخاب موجود هستند. به عنوان مثال دستگاه با دو فیلتر توری و الیافی، الیافی و کربنی و یا هر سه فیلتر . شما می توانید با توجه به نیاز خود و اطلاعاتی که از عملکرد فیلترها دارید ،دستگاه مورد نیاز خود را را تهیه نمایید.

خرید دستگاه تصفیه آب در کرج؛ آویسا کالا