دستگاه های تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا وسیله ای است که در منزل و محیط کار استفاده می شود و محیط های سربسته را از آلودگی ها پاکسازی می کند . دستگاه تصفیه هوا نه تنها وسیله لوکس و تجملی در زندگی امروزه به شمار نمی رود.بلکه برای زندگی در شهرهای صنعتی و پیشرفته و پر جمعیت وسیله ای بسیار ضروری می باشد. دستگاه تصفیه هوا برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی ،افراد با بیماری های قلبی و عروقی،سالمندان،کودکان،زنان باردار بسیار سودمند و مورد نیاز است.

گرد و غبار ،گرده گلها و گیاهان ،مو و پر حیوانات خانگی ،هاگ و قارچ ها ،آلاینده های ناشی از سوخت های فسیلی و…عواملی هستند که می توانند آلرژی زا بوده و محیط را آلوده کنند. چنین عواملی بسیار خطر زا هستند. تحریک آلرژی در افراد حساس،ذرات دود و ترکیبات آلی فرار می تواند خطری جدی برای سلامتی افراد باشد. در چنین شرایطی تنها راه نجات و در امان ماندن از بیماری های ناشی از آلودگی هوا،تهیه دستگاه تصفیه می باشد.

دستگاه های تصفیه هوا

شهرهای بزرگ همواره با افزایش آلاینده های ناشی از دود کارخانه ها و وسایل نقلیه مواجه هستند. در این میان شهرهای کوچک استان ها هم درگیر غبار و ذرات معلق در هوا ،آلاینده های ناشی از سوخت کارخانه ها می باشند. همه ی این مشکلات در فصول سرد سال به دلیل پدیده وارونگی هوا مشکل ساز تر می شود و تنفس را برای افراد سخت تر خواهد کرد. حتی ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی گردد. در چنین شرایطی ،توجه به هوایی که در آن نفس می کشیم اهمیت بسیار می یابد. هر فرد معمولا نیمی از شبانه روز خود را در منزل زندگی میکند،پس بهتر است برای پاکسازی و تمیزی هوای محیط از دستگاه تصفیه هوای خانگی استفاده کرد.

بعضی گمان می کنند ،هوای خانه تمیز تر از محیط بیرون از خانه است ،درحالیکه در محیط خانه علاوه بر آلاینده های موجود در هوا،پرز فرش،بوی غذا،آلودگی ناشی از سوخت اجاق گاز،پرهای ریز پرندگان ،مو و پرز حیوانات خانگی،بوی رنگ ،دود سیگار و گرد و خاک نیز می توانند موجود باشند که همه ی اینها ،ایجاد مشکلات تنفسی،آسم و آلرژی و حتی میگرن خواهند کرد .در این میان خردسالان ،زنان باردار و سالخوردگان و افراد دارای بیماری های تنفسی و قلبی و عروقی بیشتر در معرض خطر هستند.

*

هر دستگاه تصفیه هوا برای متراژ خاصی استفاده می شود. اگر دستگاه را برای کل منزل خریداری می نمایید بهتر است هر از چند گاهی جای دستگاه را تغییر دهید تا هوای داخل اتاق ها و یا فضاهایی که با دیوار یا ستون مجزا شده اند نیز پاکسازی و تصفیه گردد.

دستگاههای تصفیه هوا ،سر و صدا تولید نمیکنند و آلودگی صوتی ندارند. صدای این دستگاه مثل صدای یک فن می باشد و هرگز مزاحم خواب افراد خانواده نخواهد شد.
فیلترهای اولیه دستگاههای تصفیه هوا قابل شستشو می باشد، اما فیلترهای دیگر دستگاهها در فواصل زمانی مشخص نیاز به تعویض دارند.

بهتراست دستگاه تصفیه هوا را در مکانی از منزل قرار دهید که بیشترین زمان خود را در آن صرف می کنید. دستگاه تصفیه هوا را باید با فاصله ۳۰سانتی متری از دیوار قرار دهید. دستگاه تصفیه هوا را در آشپزخانه که میزان آلودگی با روغن خیلی زیاد می باشد نباید قرار بدهید. زیرا رسوب روغن عمر مفید فیلترها را کاهش خواهد داد.

*

موقع سفر به جنگل ها ،کنار رودخانه ها،در روستاهای بکر انسان احساس نشاط و شادابی زیادی دارد .این احساس سرزندگی و پر انرژی بودن در صورت تصفیه هوای محیط همواره با انسان خواهد بود.

دستگاههای تصفیه هوا محیط را از باکتری ها و ویروس ها پاکسازی می کنند. در نتیجه از سرایت بیماری های واگیر دار جلوگیری می کنند. این دستگاهها آلودگی ناشی از دستگاههای الکتریکی مانند مانیتورها،لامپ های فلورسنت را پاکسازی می کنند. دستگاههای تصفیه هوا با پاکسازی محیط به خواب راحت و بدون استرس کمک کرده و حتی مشکل خرو پف در خواب را کم میکند. دستگاههای تصفیه هوا قابلیت جذب گازهای سمی هوا را دارد. این دستگاهها هوای محیط را به هوایی سالم برای تنفس و زندگی تبدیل خواهند کرد.

مشاوره و خرید بهترین و مناسب ترین دستگاه تصفیه هوا در آویسا کالا