فواید دستگاه تصفیه هوا(بخش اول)

امروزه استفاده از دستگاه تصفیه هوا به دلیل آلودگی هوا و همچنین پیشرفت تکنولوژی، بسیار بیشتر شده است.مرگ میر بر اثر بیماری های تنفسی در کشور به دلیل آلودگی هوای شهرهای بزرگ کشورمان شیوع و افزایش یافته است.

هوای داخل خانه ‌ها دارای آلودگی هایی علاوه بر آلاینده‌ هایی که از بیرون وارد می‌شوند است که شامل، مو و شوره حیوانات خانگی، احتراق ناقص بخاری، بوهای نامطبوع، دود ناشی از پخت و پز و … می‌شود.
هوای آلوده باعث بیماری های مختلف تنفسی مانند آسم، سرفه خشک و مزمن، آلرژی تنفسی و تشدید بیماری های دستگاه تنفسی و سرطان ریه می‌شود. همچنین آلودگی هوا ممکن است زمینه ساز بروز بیماری های روحی و روانی در افراد شود.

تصفیه هوا

1. دستگاه تصفیه هوا، بوی بد هوا را از بین می برد:

حتی اگر فکر کنید با رعایت می توانید فضای خانه را پاک نگه دارید، بدون اینکه متوجه شوید سموم ناشی از دودهای گاز در دورن خانه و یا بیرون خانه به محیط خانه انتشار پیدا می‌کنند. دستگاه تصفیه هوا تمامی این آلاینده‌ها که باعث بوی بد و آلودگی هوا می‌شوند را از بین می‌برد.

متاسفانه ما قادر به کنترل اعمال دیگران نیستیم. حتی اگر در اطراف خانه کسی دخانیات مصرف کند یا همسایه ها مصرف کنند ما نمی توانیم آن ها را از انجام این کار وا داریم. تنفس دود حاصل از تنباکو می تواند منجر به ایجاد بیماری انسدادی مزمن ریوی و همچنین بیماری قلبی شود. عوارض جانبی دیگر دخانیات یا دود سیگار شامل عفونت گوش ، آسم ، ذات الریه و برونشیت است. دود سیگار برای بچه ها بسیار خطرناک تر است زیرا ریه های آنها هنوز در حال رشد است و میزان تنفس آنها از بزرگسالان بیشتر است.

***

همینطور، افراد مسن در صورت قرار گرفتن در معرض دود سیگار در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آسیب های مغزی هستند. چه شما خودتان سیگاری باشید یا با یک فرد سیگاری زندگی می کنید، یا حتی شومینه ای روباز دارید، مطمئن باشید که سطوح مختلفی از مونوکسید کربن یا مواد شیمیایی مضر را استنشاق میکنید.

از بین بردن این دودها و مواد مضر از وظایف دستگاه تصفیه کننده هواست. با فیلتر هپا بیش از نیمی از ذرات مضر حاصل از دود سیگار که در فیلتر گیر می افتند ، از بین میروند. این فیلتر همچنین بردن فاکتور خطر دود دست دوم را نیز از بین میبرد، که اگر با افراد سیگاری زندگی می کنید استنشاق میکنید.

خرید دستگاه تصفیه هوا

2. دستگاه تصفیه هوا با از بین بردن گرد و غبار هوا علائم آسم را کاهش می دهند:

بسیاری از افراد به پوست حیوانات و یا گرده گل‌ها و درختان و… که اصولا آلرژی زا هستند، حساسیت دارند. این عوامل نیز توسط دستگاه تصفیه هوا از بین می‌روند. سفت شدن قفسه سینه در اثر آسم باعث دشوار شدن تنفس می شود. آسم به دلیل تحریک آلرژیک خاص به دلیل مو حیوانات ، گرد و غبار و گرده های هوا ابتلا وخیم تر می شود.دستگاه تصفیه هوا می تواند این مواد محرک مضر را از بین برد و شما را خطر بدتر شدن آسم رها کند.

دستگاه های تصفیه هوا با فیلتر کردن ذرات موجود در هوا، با از بین بردن گرد و غبار قبل از ورود آن ها به ریه از مشکل ساز شدن آن جلوگیری می کنند. این امر باعث بهبود سلامت تنفس می شود که برای مبتلایان به آسم بسیار مهم است. این کار همینطور با فیلتر کردن گرد وخاک به تمیز نگه داشتن خانه شما کمک می کند.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا در آویسا کالا