فیلترهای هوا: پاسخ سوالات شما(بخش دوم)

برای پاسخ به برخی از سوالات متداول در مورد فیلترهای این دستگاه ها، ما نظر سه متخصص پزشکی مختلف را جویا شدیم: آلانا بیگرز،MD ، MPH ، پزشک داخلی دارای مجوز هیئت مدیره. استیسی سامپسون ، DO ، پزشک خانوادگی دارای مجوز هیئت مدیره؛ و جودیت مارسین ، MD ، پزشک خانوادگی دارای مجوز هیئت مدیره.
این چیزی است که آنها برای گفتن داشتند.

فیلترهای تصفیه هوا

 

چگونه مصرف کنندگان می توانند کارایی یک مدل خاص از فیلتر را تعیین کنند؟

آلانا بیگرز:

فیلترها با حداقل میزان گزارش دهی کارایی (درجه بندی MERV) با دامنه 1 تا 20 کار می کنند. هرچه درجه بندی بالاتر باشد، میزان ذرات هوا بیشتر می تواند فیلتر هوا فیلتر کند. با این وجود ، برخی پیشنهادات وجود دارد که معتقدند فیلترهای معتبر HPEA بین 17 تا 20 درجه بندی شده اند.

استیسی سامپسون:

سیستم های مختلف درجه بندی از فیلتر به فیلتر و حتی از مارک به مارک دیگر وجود دارد. وقتی اندازه فیلتر مورد نیاز خود را دانستید ، یا مقایسه فیلترهای مختلف به صورت حضوری یا آنلاین به شما کمک می کند تا با گزینه های موجود و دامنه قیمت آشنا شوید. بعضی از فیلترها برای فیلتر کردن انواع بیشتری از ذرات نسبت به بقیه درجه بندی می شوند. با سیستم رتبه بندی MERV ، به طور کلی هرچه درجه بندی بالاتر باشد ، تعداد ذرات کوچکتر می تواند از هوا فیلتر شود. با این حال ، بسته به سن سیستم HVAC شما ، فیلتر دارای درجه بالاتر MERV همچنین ممکن است باعث شود هوا نتواند به طور موثر از فیلتر عبور کند. یک همکار آگاه در یک فروشگاه بهبود منزل یا شرکت HVAC باید بتواند در هنگام جستجوی فیلتر هوای مناسب برای نصب ، کمک مفیدی ارائه دهد.

جودیت مارسین:

سیستم MERV کیفیت فیلترهای مکانیکی را در مقیاس 1 تا 20 بر اساس آنچه می تواند فیلتر کند درجه بندی می کند. این سیستم توسط انجمن مهندسان گرمایشی ، برودتی و تهویه مطبوع آمریکا طراحی شده است:

• درجه 1 تا 4 (راندمان پایین) برای محافظت از سیستم HVAC طراحی شده است اما برای بهبود کیفیت هوا نیست.

• درجه 5 تا 13 (بازده متوسط) می تواند طیف وسیعی از ذرات کوچک تا بزرگ را از هوا خارج کند از جمله ویروس ها ، برخی از کپک ها ، شوره حیوانات خانگی و باکتری ها. در برابر گرد و غبار مفید نیست. درجه 7 تا 13 در سطح نزدیک به فیلترهای با بازده بالا برای اکثر مواد حساسیت زای داخلی کار می کند.

• درجه 14 تا 16 (راندمان بالا) بهترین فیلترهای استاندارد موجود هستند. آنها می توانند ذرات بسیار ریز 0.3 میکرون یا بزرگتر را از بین ببرند.

به نظر شما فیلترهای هوا کار می کنند؟ چرا ؟

آلانا بیگرز:

به نظر من فیلترهای هوا برای از بین بردن ریزگردهای هوا کار می کنند. این ممکن است بیشتر برای افرادی که آلرژی یا مشکلات تنفسی دارند مفید باشد. فیلترهای هوا ذرات هوا را از بین نمی برند و مانع از مریض شدن افراد نمی شوند. فیلترهای هوا قابل حمل ممکن است در یک اتاق کمک کنند اما به کل خانه کمک نمی کنند. فیلترهای هوای قابل حمل نیز در محدودیت هایی که می توانند فیلتر کنند وجود دارد.

استیسی سامپسون:

بله ، فیلترهای هوا برای کاهش میزان ریز ذرات مضر موجود در هوا کار می کنند. این می تواند از بروز حساسیت های محیطی و سایر مشکلات تنفسی و بروز علائم جلوگیری کند.

جودیت مارسین:

فیلترهای هوا برای به دام انداختن ذرات کار می کنند ، اما درک آنچه که آنها فیلتر می کنند مهم است. در حالی که این فیلترهای مکانیکی ذرات کوچک تا بزرگ را به دام می اندازند ، اما مطالعات هنوز نتوانسته اند ثابت کنند که فیلتراسیون موثر به تنهایی باعث بهبود آسم یا علائم آلرژی می شود.

بیشتر اینها به این واقعیت مربوط می شود که ذرات آلرژن بزرگتر به جای گردش در هوا بر روی موکت ها ، سطوح و ملافه ها قرار می گیرند. شواهد نشان می دهد که ترکیب فیلترهای هوا با بازده متوسط و بالا با یک تمیز کننده هوا قابل حمل که در اتاق خواب استفاده می شود ، همراه با یک برنامه تمیز کردن منظم بهترین روش برای کنترل علائم آسم و آلرژی هستند.

مشاوره و خرید بهترین و مناسب ترین دستگاه تصفیه هوا در آویسا کالا